Notes de Premsa

El Gremi de Professionals de la Imatge de Catalunya sol·licita que s’autoritzin els desplaçaments entre municipis per usuaris amb tractaments periòdics

El GPIC s’ha dirigit per carta als Consellers d’Empresa, d’Interior i la Consellera de Salut, per permetre que les persones que estan seguint tractaments periòdics, alguns d’ells equiparables a l’àmbit parasanitari, puguin obtenir autorització excepcional en els confinaments perimetrals.

El Gremi de Professionals de la Imatge de Catalunya, integrat a la patronal Cecot, s’ha dirigit per carta al Conseller d’Empresa, Ramon Tremosa, a la Consellera de Salut, Alba Vergés i al Conseller d’Interior, Miquel Sàmper, per traslladar-los com els està afectant la mesura presa per reduir els contagis de la COVID-19 de mobilitat limitada al perímetre municipal tant a nivell centres d’estètica, com a nivell d’usuaris, tot i considerar-se una activitat de caràcter essencial.

El sector ofereix determinats serveis equiparables a l’àmbit parasanitari que es presten per la via del tractament, amb una periodicitat preestablerta. El confinament perimetral municipal està impedint poder oferir aquests tractaments als usuaris que provenen d’altres municipis i per poder donar continuïtat a aquests tractaments i garantir-ne la seva efectivitat, el GPIC ha sol·licitat a Tremosa que es permetin els desplaçaments a d’altres municipis per a l’adquisició de productes i serveis de caràcter essencial.

A Catalunya hi ha més de 3.000 centres d'estètica professional que donen feina a unes 10.000 persones, la major part d’aquestes persones treballadores son dones. Posant per davant que l’interès general passa per evitar la propagació del virus, des del GPIC es vol fer patent que l’activitat d’estètica, a l’igual que les perruqueries, o els dentistes, estan seguint escrupolosament les normes de protecció i higiene per prevenir el contagi de la COVID-19 i han fet una forta inversió per garantir la seguretat, tant dels seus treballadors i treballadores, com de la clientela.

La crisi sanitària i econòmica ha impactat fortament el sector de l’estètica que en la seva majoria està composat per petits negocis que basen la seva activitat en la personalització, el tractament individualitzat i els materials d'un sol ús, i han realitzat importants inversions per adaptar-se a la nova situació. Al sector es té molt arrelada la cultura de la desinfecció i s’està molt habituat a prestar un servei personalitzat i de la utilització de productes d'un sol ús, valors que cobren especial importància en l'actualitat.

El sector de l'estètica professional destaca pel seu reconeixement com a servei essencial, tot i que la tributació no ho contempli, que aporta valor i cobreix necessitats fonamentals d'higiene, salut i benestar de la població i, particularment, en aquest context sanitari, acompanya en tot moment les necessitats de la cura de la pell específiques de cada ciutadà.

Sobre el Gremi:

El Gremi de Professionals de la Imatge de Catalunya es va constituir l’any 1999 amb la voluntat de defendre els interessos empresarials dels negocis vinculats a la perruqueria, l’estètica, la bellesa i el benestar de les persones. Compta amb una forta representativitat a la comarca del Vallès Occidental. Ofereix als seus agremiats serveis d’assessorament, formació, interessants descomptes, així com un portal per donar a conèixer els salons i centres agremiats.