Notes de Premsa

Texfor i l’Institut Industrial de Terrassa – Gremi Tèxtil enforteixen la seva relació amb un nou conveni de col·laboració

Texfor – Confederación de la Industria Textili l’Institut Industrial de Terrassa IIT - Gremi Tèxtil reforcen la seva relació amb la signatura d'un nou conveni de col·laboració que beneficia a tot el teixit de la indústria tèxtil, en aquest cas, situat a Catalunya.

L'acord estableix que totes les empreses sòcies del IIT- Gremi Tèxtil passen a ser membres de Texfor. Això els permetrà, entre d’altres beneficis, a tenir accés a tots els serveis de la Confederació. Texfor és una organització d'empreses, associacions, federacions i entitats del sector tèxtil, d'àmbit estatal, constituïda per a la coordinació, representació, gestió, foment i defensa dels interessos de les empreses del sector. Per als socis del IIT – Gremi Tèxtil, aquest fet suposa poder accedir a més eines per a enfortir la seva competitivitat en el mercat tèxtil global.

Durant la signatura de l'acord de col·laboració, el president de Texfor, José M ª Mestres va afirmar que “es culmina un procés de molts anys, en el qual s'han implicat moltes persones que han tingut i tenen la voluntat de continuar enfortint la institució en benefici de l'empresa”. Per part seva, el president de l’IIT – Gremi Tèxtil, Francesc Roca, va qualificar de “gran noticia” la signatura de l'acord, perquè “sens dubte beneficia a la competitivitat de les nostres empreses”. En aquest sentit, Mestres va afegir que el conveni suposa “haver aconseguit el millor avantatge per als nostres socis. Esperem que aquest sigui el principi d'una gran labor conjunta”.

L'acte es va celebrar el 14 d'abril a la seu de Texfor. A més dels presidents de totes dues organitzacions, també van assistir-hi diversos membres de les corresponents Juntes Directives.

Sobre Texfor - Confederació de la Indústria Tèxtil

És la principal entitat espanyola del tèxtil de capçalera, un punt de trobada per a les diferents empreses de la cadena de valor i els seus proveïdors, un espai per a crear sinergies i potenciar la cooperació.

L'entitat dona resposta a l'evolució del sector i facilita les eines necessàries perquè les seves empreses siguin competitives. Texfor és la veu del sector tèxtil davant les administracions públiques, sindicats, organitzacions empresarials, mitjans de comunicació i altres institucions, tant d'àmbit nacional com internacional.

Representa a més de 3 600 empreses, que ocupen 47 000 persones, amb una xifra de negocis de 6 600 milions d'euros i unes exportacions de 4 920 milions d'euros.

Sobre l’Institut Industrial de Terrassa – Gremi Tèxtil

L'Institut Industrial de Terrassa Gremi Tèxtil neix davant la necessitat de constituir una associació professional que representi i defensi a les empreses del sector tèxtil com a col·lectiu, i que alhora sigui un punt de trobada de totes les empreses tèxtils de la comarca. El seu objectiu és oferir a les empreses tot un ventall de serveis en àmbits com la informació, l'assessorament, la formació, la promoció internacional i la gestió de la innovació ò els serveis d'interès col·lectiu.

Es va fundar l’any 1873 i el 1978 s'integra a la Patronal Cecot per dur a terme els fins de representació i defensa d'interessos comuns.