Notes de Premsa

El Gremi de la Construcció del Vallès lliura la insígnia commemorativa del sector a Juan Ruiz Hinojo en el marc de la seva assemblea anual

Toni Palet: “Aquest darrer any hem estat molt actius en les taules de debat amb les diferents administracions; en matèria de seguretat a les obres i en la lluita contra l’intrusisme professional. Per al pròxim exercici continuarem liderant iniciatives per millorar la qualitat del treball i la competitivitat de les seves empreses associades”.
  • El Gremi de la Construcció ha homenatjat la tasca professional desenvolupada per Juan Ruiz Hinojo al capdavant de la seva empresa i la implicació personal en pro de la professionalització i la qualitat en el sector de la construcció.
  • José González de Finsa Arquitectura i Daniel Martínez de Bellfill&Molina s’incorporen a la Junta Directiva del Gremi.

Terrassa, 11 de juny de 2024 – El Gremi de la Construcció del Vallès ha celebrat avui la seva Assemblea General Ordinària on ha presentat els resultats anuals, activitats desenvolupades durant l’últim any i els objectius i reptes per al pròxim exercici. Aquesta edició ha reafirmat el compromís del Gremi amb la qualitat, la competitivitat i la defensa dels interessos del sector de la construcció.

El president del Gremi, Toni Palet, ha subratllat l'extensa activitat institucional duta a terme amb una alta participació en reunions clau de la Cecot, el Gremi de Constructors d’Obres de Barcelona i Comarca, el Patronat del CONSTA, i les assemblees de la Confederación Nacional de la Construcción. "La nostra representació activa ha estat fonamental per defensar els interessos del sector davant diverses administracions i organismes", ha manifestat Palet.

Un dels moments més destacats i emotius de la jornada ha estat el lliurament de la insígnia del Gremi a Juan Ruiz Hinojo, reconeixent la seva destacada contribució al sector. Ruiz, de 68 anys, ha estat al capdavant de la seva empresa Construccions Ruiz Coloma fins la seva jubilació, i “sempre s’ha destacat per promoure la qualitat i la professionalitat en el nostre sector” ha explicat Palet qui ha afegit que “Juan Ruiz ha estat un professional que posa en valor el nostre ofici i que és un referent per a molts de nosaltres”. Palet ha lliurat la insígnia del Gremi de la Construcció del Vallès a Ruiz qui ha tingut unes paraules d’agraïment per al col·lectiu i ha animat a l’actual Junta Directiva a continuar en la seva tasca d’orientació i suport a les empreses i professionals del sector.

En el marc de l’assemblea també s’ha donat la benvinguda a José González de Finsa Arquitectura i Daniel Martínez de Bellfill&Molina, com a nous membres de la Junta Directiva, reforçant així l’equip directiu del Gremi.

Durant l'assemblea s'han destacat diverses iniciatives formatives i de col·laboració impulsades pel Gremi. Entre aquestes, el curs de formació sobre gestió de projectes constructius, coorganitzat amb el Gremi de Constructors de Barcelona i finançat pel CONFORCAT, que ha tingut una gran acollida entre els membres. Aquestes iniciatives demostren la importància de la formació contínua en el sector.

El president del Gremi ha subratllat també el marc de difusió impulsat per l’entitat en relació a les mesures adoptades per combatre les ocupacions il·legals, així com la participació en el programa HelpEmpresa que treballa per orientar i reforçar diferents àmbit de gestió empresarial. “Aquestes accions han reforçat la imatge del Gremi com a referent en la defensa dels interessos dels constructors i promotors” ha exposat el president.

“El Gremi de la Construcció del Vallès continuarà liderant iniciatives per millorar la qualitat del treball i la competitivitat de les seves empreses associades”, ha indicat Palet a l’assemblea, “continuarem defensant  la Interlocució amb l'Administració local per resoldre problemes comuns del sector a nivell municipal i donarem encara més impuls a la transició energètica a través de l'Oficina d'Ajuts i Subvencions de la Cecot”.

Entre els serveis més destacats en aquest exercici, s’inclouen la interlocució amb l'Administració local, un canal de denúncies d'intrusisme per garantir la seguretat i professionalitat del sector, un protocol d'ocupacions il·legals coordinat amb els cossos de seguretat, acords amb empreses de seguretat com SUA CORP per incrementar la protecció dels habitatges.

El Gremi ha establert una sèrie d’objectius per a l’any vinent, entre ells la continuïtat de la representació activa en diverses juntes directives i comitès, així com la defensa de polítiques laborals, fiscals i econòmiques que assegurin la supervivència de les empreses del sector. “També es preveu continuar impulsant reunions tècniques amb l’Ajuntament de Terrassa per tractar temes d’interès comú, desenvolupar la nova web del Gremi i donar continuïtat a l’adaptació de la imatge corporativa” ha explicat Palet.

Així, el Gremi de la Construcció del Vallès ha reafirmat un cop més el seu compromís amb el sector i la seva determinació per afrontar els reptes futurs amb confiança i innovació i el seu objectiu de facilitar les tasques a les empreses sòcies en tots els seus àmbits d’actuació.