Notes de Premsa

El Gremi de Flequers i Pastissers talla el pa per La Marató 2020

Les empreses del gremi contribuiran amb 3.000 euros per La Marató d’aquest any mitjançant la campanya que estan duent a terme sota el lema “Tallem el virus”. Els establiments aportaran la recaptació del servei de tallar el pa del mes de desembre.
  • Fanny Novell: “ha estat un any difícil per a tothom i complicat per a molts, també per al nostre sector malgrat haver estat considerat com activitat essencial. Però aquest és un gremi amb persones d’un enorme esperit solidari”.
  • El Gremi de Flequers ha obsequiat amb esmorzars al personal sanitari de les residències de gent gran després del primer confinament i des de 2013 col·labora amb Càrites aportant productes de pa i brioxeria. Enguany han lliurat prop de dues tones.

Des del passat 9 de desembre i fins aquest diumenge, el Gremi de Flequers i Pastissers ha posat en marxa la campanya solidària “Tallem pel Virus” de manera que els establiments agremiats destinaran una part de recaptació a La Marató de TV3. Enguany l’objectiu de La Marató és sensibilitzar i divulgar sobre la Covid-19 i sumar recursos que permetin avançar en la recerca que millori la qualitat i l'esperança de vida de les persones afectades per aquesta malaltia de gran abast.

Estem vivint uns dels moments més difícils i incerts dels darrers temps, tant a Catalunya com a la resta del món, amb greus conseqüències per a la salut dels ciutadans. Per aquest motiu, en aquesta situació d'excepcionalitat sanitària, el Gremi ha volgut aportar el seu granet de sorra i, amb aquesta iniciativa, preveu fer una contribució total de 3.000 euros.

Per al sector ha estat un any amb moltes dificultats. El tancament de les zones de degustació, ha implicat una caiguda de la facturació de prop del 60%, ja que el 90% dels establiments agremiats complementen la venda de productes de fleca i pastisseria amb espais de degustació dins de la botiga.

Tot i això, el sector no ha perdut en cap moment el seu esperit solidari i, a banda de promoure la campanya “Tallem pel Virus”, també ha continuat col·laboració amb Càrites, amb la donació durant aquest 2020 de prop de dues tones de productes de pa, brioxeria i d’altres especialitats. Aquesta iniciativa es va posar en marxa a finals de 2013 i ha permès que, fins a la data, s’hagin repartit entre les famílies amb situació de vulnerabilitat prop de 14 tones d’aquest producte de primera necessitat.

Sobre el Gremi de Flequers i Pastissers de Terrassa i comarca

El Gremi actualment aplega 20 obradors artesans de Terrassa i comarca que representen prop de 200 punts de venta.

El Gremi ofereix una àmplia bateria de serveis d'informació, assessorament empresarial i formació amb l'objectiu de millorar la competitivitat de les fleques i pastisseries.

D'altra banda el Gremi també divulga els beneficis del consum de productes de fleca i pastisseria artesans, a través dels Forners i Pastissers de la Terra. Es tracta d'un grup de treball format per diferents agremiats que han redescobert algunes tradicions de la comarca i han creat nous productes, com ara els productes Munt, el pa d'espelta ecològica de Ca N'Arnella o bé la cistella de pans&coques de Terrassa.

El Gremi de Flequers i Pastissers talla el pa per La Marató 2020