Núria Betriu és nomenada presidenta del Club Cecot Internacionalització

Betriu, que pren el relleu d’Eliseu Vila al capdavant del Club Internacionalització, també forma part del Comitè Executiu de la patronal Cecot.

La patronal Cecot ha nomenat Núria Betriu nova presidenta del Club Cecot Internacionalització en substitució de l’empresari i economista Eliseu Vila qui, després de prop de deu anys al capdavant del Club, ha decidit jubilar-se. Vila va incorporar-se a l’àrea Internacional de la Cecot l’any 2005 i posteriorment, com a president de la Comissió de Comerç Exterior va centrar la seva gestió en desenvolupar activitats per impulsar la internacionalització en les petites i mitjanes empreses.

“Els darrers anys han estat de creixement continuat de la nostra economia i un factor clau han estat les exportacions de les empreses catalanes”, explica Betriu, “sembla que el context internacional, marcat per la guerra comercial entre la Xina i els Estats Units, el Brexit o les tensions geopolítiques causades per l’obtenció de recursos com el petroli a Sud-Amèrica, tindrà una influència directa sobre aquest creixement, moderant-lo. Tanmateix aquí continuarem creixent per sobre de la mitja de l’Eurozona i és que el teixit empresarial català ha fet molta feina en relació als mercats exteriors però cal que des d’entitats com aquesta hi donem suport”. Segons Betriu, “l’empresa catalana ha integrat la internacionalització com una estratègia de creixement i diversificació. Seguim parlant de suport a l’exportació, però la internacionalització pren maduresa i les empreses es plantegen projectes d’implantació a l’exterior, de participació en projectes d’R+D i de cerca de tecnologies emergents en hubs tecnològics internacionals, tenim el gran repte d’acompanyar les empreses perquè s’integrin en la cadena de valor global”.

La nova presidenta del Club va néixer a Lleida l’any 1977, és enginyera industrial i té un Màster en Organització d’Empreses per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i per l’École Polytechnique (Université Paris) entre d’altres postgraus. També ha completat la seva formació de direcció i lideratge a l’IESE.

Després d’una carrera com a enginyera especialitzada en el sector alimentari, ambiental, qualitat i I+D, a l’any 2014 va ser anomenada Consellera Delegada d’ACCIÓ, responsabilitat que va compaginar a partir del 2016 amb la Direcció del Departament d’Indústria de la Generalitat.

A mitjans del 2017 Betriu torna al sector privat, ocupant el càrrec de Directora General de Pastisart, S.A., companyia amb seu a Terrassa dedicada a la fabricació i distribució de masses congelades pel sector retail (tradicional i modern) i Horeca, amb presència nacional i internacional.

El president de la Cecot, Antoni Abad, posa de relleu el valor afegit que Betriu aportarà a la definició de les línies d’actuació de la patronal donat que “combina l’experiència de gestió en l’empresa privada i la visió de contribuir a l’interès general  que va adquirir en el temps que va dirigir polítiques d’empresa i promoció internacional en el Govern de la Generalitat. La Núria té un recorregut professional ric en matisos i capaç d’analitzar les propostes de desenvolupament empresarial des de diferents vessants. Una habilitat que serà molt positiva a l’hora de plantejar mesures de competitivitat o accions de reimpuls econòmic des d’aquesta casa que és la Cecot i vull agrair públicament la seva implicació activa en els temes que es treballen al Comitè Executiu del que en forma part des de finals de l’any passat”.