L’Autcat considera que els polítics només parlen dels autònoms amb finalitat electoralista

Rius: “El col·lectiu d’autònoms se sent decebut per tants anuncis de mesures que s’han quedat en això, en simples anuncis públics en rodes de premsa, i ja sabem què passa amb les paraules, que se les emporta en vent”.
  • Creix la indignació entre les persones autònomes per totes les promeses no complertes i creix el sentiment de sentir-se utilitzades mediàticament amb fins únicament electoralistes.
  •  L’Autcat demana als polítics que deixin de parlar dels autònoms fins que siguin capaços de complir el que prometen.

Divendres d’aquesta setmana s’ha conegut públicament la dada de que el 24% dels autònoms han accedit als ajuts que va posar en marxa el Govern d’Espanya per a mitigar els efectes de la Covid-19 dins el col·lectiu.

“El més indignant, però, és que aquesta dada hagi estat presentada pel Govern de l’Estat en positiu i que no es plantegin, tot i les reiterades demandes, el perquè un 76% ha quedat fora d’aquests ajuts dels quals, una part molt important, veuen perillar la seva feina i el seu futur econòmic”, explica Enric Rius, president de l’Autcat.

Davant d’aquesta dada l’Autcat, Organització d’Autònoms de Catalunya, vol posar de manifest la seva decepció després de moltes setmanes d’insistir en que, tal i com s’havia plantejat les condicions d’accés, aquest ajut era insuficient i que no cobriria les necessitats dels autònoms. Si únicament un 24% hi ha accedit, no és perquè un 76% dels autònoms no tingui problemes, sinó perquè es van posar unes condicions inassolibles que alhora ha tornat a posar en evidència la gran discriminació que pateixen els autònoms. Mentre els treballadors per compta aliena estan sota la protecció de l’Estat quan l’empresa ha acreditat simplement que no podia exercir la seva feina amb normalitat, a l’autònom se l’hi exigeix que tingui una reducció d’ingressos del 75%. Per què l’autònom té aquesta obligació i no en té prou amb acreditar que no pot treballar amb normalitat com la resta d’empreses?

D’altra banda, el Govern de la Generalitat, després d’anunciar públicament als mitjans i fer una gran difusió a les xarxes socials la posada en marxa d’un ajut als autònoms, no només va trigar tres setmanes en treure l’Ordre que el desenvolupava, sinó que a més s’ha acabat demostrant tant restrictiva com ineficaç. Cal entendre que quan es parla dels autònoms és de “tots” els autònoms i no sols “d’uns quants”. El llenguatge és important.

No hi ha res pitjor a una situació ja de per si complicada, que el fet d’oferir unes expectatives que no es compleixen. Per aquest motiu des de la Junta de l’Organització d’Autònoms de Catalunya, volem denunciar aquesta decepció vers els nostres governs que, no només no han donat la resposta que la situació i el col·lectiu requereix, sinó que a més, han jugat amb l’esperança de moltes famílies amb promeses i anuncis incomplerts. Ni ajuts, ni suport, ni crèdits. Aquesta decepció s’accentua encara més quan s’han anat coneixent les mesures de suport al col·lectiu d’autònoms que estan aplicant altres governs de la Unió Europea.

Es per això que, donat que fins el moment no han estat capaços de complir amb el que ells mateixos havien promès, “els demanem que no ens utilitzin, que no es presentin com els nostres valedors, ni tornin a parlar de nosaltres simplement per aconseguir bons missatges mediàtics, fins que realment estiguin en condicions de complir el que prometen”, conclou Rius.

SERVEIS DESTACATS: