Notes de Premsa

Antonio Martínez, reelegit president del Gremi de Transports i Logística de Catalunya per als pròxims quatre anys

Antonio Martínez: "El sector cada vegada està més conscienciat que associar-se dona força, en els últims temps s'han aconseguit drets a força de reivindicar i negociar amb una veu única".
  • Dignificar i fer més atractiva la professió del transportista per a dones i joves, un repte per la legislatura.
  • Martínez: “continuarem insistint als governs perquè de veritat inverteixin en transport combinat, ja que el tren pot ser una solució per al nostre sector.  Però anem amb retard en relació amb altres països europeus, necessitem més inversió i menys promeses".
  • El president del Gremi de Transports i Logística alerta que s'aproximen temps de molts canvis per al sector, basats especialment en la digitalització.

Terrassa, 15 de maig de 2024. Ahir dimarts, en el marc de la seva Assemblea General Electoral, el Gremi de Transports i Logística de Catalunya ha ratificat Antonio Martínez com a president per als pròxims quatre anys. Martínez, qui ha estat al capdavant del col·lectiu entre 2020 i 2024, ha estat reelegit en assemblea per una nova legislatura. La seva ha estat l’única candidatura presentada en el procés electoral que ha quedat ratificada per unanimitat. L’assemblea renova així la confiança en Martínez per dirigir un col·lectiu predominantment d’autònoms, microempreses i pimes.

Amb una trajectòria destacada i més de tres dècades dedicades al sector del transport, Martínez aporta una visió estratègica per fer front als reptes i les oportunitats que configuren el panorama logístic català.

Entre els desafiaments immediats, Martínez destaca la necessitat de dignificar la imatge del transportista, especialment per tal d'atraure talent jove i femení al sector, i lluitar per aconseguir uns terminis de pagaments més curts. “I, a mitjà termini, tenim el problema de la manca de conductors i conductores professionals”, ha destacat.

La Junta del Gremi ha fet balanç positiu de la tasca desenvolupada els darrers quatre anys dels quals el president ha volgut destacar com un important pas endavant important el fet d’unir-se a FENADISMER, la principal associació del sector en l'àmbit nacional que representa més de 35.000 empreses del sector del transport. “Aquesta adhesió ha donat veu a les nostres necessitats en les negociacions amb el Ministeri de Transports i ens ha permès participar activament en els processos de reivindicació del sector", ha subratllat Martínez, posant èmfasi en la importància d'una representació unificada. A més a més, ha afegit que el Gremi ha impulsat, juntament amb altes associacions del sector, la Federació de Coordinadora d’Organitzacions de Transports de Catalunya, COT – Catalunya. “Aquesta unió permet una coordinació més efectiva en les relacions amb la Generalitat i l'Administració, reemplaçant les negociacions disperses i mancades de cohesió que havien caracteritzat les interaccions anteriors”.

"Hem de continuar treballant per aconseguir dignificar la professió, com per exemple, aconseguint més àrees de descans segures i amb instal·lacions que permetin als conductors poder descansar en condicions més humanes i amb tranquil·litat", ha explicat Martínez, qui també ha manifestat la necessitat de "donar al·licients perquè les dones i els joves vegin atractiva la professió, això s'aconseguiria amb millors condicions laborals i insistint als governs perquè de veritat inverteixin en transport combinat, ja que el tren pot ser una solució per al sector, però anem amb retard en relació amb altres països europeus, necessitem més inversió i menys promeses".

Durant l'Assemblea també s’han designat els càrrecs que conformen la Junta Directiva, incloent Antonio Martínez com a president (Sandi Truck), Ramon Margalef com a vicepresident (GCA Logistics), Sergio Expósito com a secretari (Expósito Logistics), Joan Casanovas com a tresorer (Fredist), Joaquim Gil com a assessor i els vocals Ferran Martínez (Socolo Trucks), Tomàs Fernández (TRAFEBE), Esteve Ferrer (ESTFRED), Francisco Castillo (Huxley Line) i Jesús Fluriach (Daviplus)

Amb la nova Junta Directiva presidida per Martínez, el Gremi de Transports i Logística de Catalunya s'enforteix per abordar els reptes i les oportunitats que presenta el sector del transport i la logística actualment i, sobretot, amb la vista posada a les tendències i novetats socioeconòmiques i geopolítiques tant a Catalunya com, sobretot, a Europa.

“S'acosten temps de molts canvis per al nostre sector, en concret, de canvis tecnològics orientats a la digitalització del sector (tacògraf segona generació, CMR electrònic o factura electrònica)” ha explicat el president, “és per això que, més que mai, hem de tenir una visió i assessorament especialitzat i expert perquè aquests canvis estratègics marquin la diferència en el nostre sector, per això hem d'estar units i aconseguir més influència”.

D'altra banda, Antonio Martínez ha volgut ressaltar els èxits obtinguts a través de l'associacionisme en un sector que ha demostrat que la unió és sinònim de força, i és que en els últims anys, mitjançant la negociació col·lectiva, s’han assolit avenços significatius, destacant la importància de la cohesió sectorial.

En aquest context, el president del Gremi de Transports i Logística ha aprofitat l’oportunitat per recalcar “el valor que oferim als professionals del sector: proporcionem serveis de gestoria gremial per tramitar tota la documentació del sector de manera eficient i a preus competitius", ha afirmat, subratllant la garantia de comptar amb experts en transports per gestionar aquests tràmits. A més a més, ha destacat que un dels grans avantatges de formar part de l'associació és l’alt volum d'informació de valor disponible perquè els professionals puguin prendre decisions amb un major grau de certeses. Gràcies a les connexions amb associacions nacionals i internacionals, el Gremi ofereix als seus agremiats i agremiades les últimes actualitzacions sobre normatives, instruccions o subvencions específiques del sector.

Sobre el Gremi

El Gremi de Transports i Logística, integrat a la patronal Cecot, compta actualment amb més de 250 associats. Representa i defensa els interessos de les empreses de transport i ofereix diferents serveis als seus associats. Un dels principals objectius del Gremi és potenciar l’associacionisme, afavorint l’intercanvi i la comunicació entre les empreses del sector.

El Gremi de Transports i Logística és membre cofundador de la Federació COT Catalunya (Coodinadora d’Organitzacions de Transportistes de Catalunya), juntament amb AGTC, ASTAC-COMTAL, Gremi de Transports i Logística de Catalunya i SINTRAPORT. La Federació COT Catalunya va néixer el 2022 amb el propòsit de sumar esforços i treballar de manera coordinada per a reduir l'impacte de factors socioeconòmics sobre el sector com són, entre d’altres, els increments de cost dels carburants o de l'energia, la inflació o les restriccions de circulació en vies com l'AP7.

La major part de les entitats fundadores de COT Catalunya ja formen part de la Federació Nacional d'Associacions de Transport d'Espanya (FENADISMER), organització que defensa els interessos del sector en tot el territori nacional i que reuneix més de 32.000 empreses de transport i més de 60.000 vehicles, tots ells petites i mitjanes empreses i autònoms.