Notes de Premsa

El Cercle Cecot de Joves Empresaris celebra els seus 25 anys de la mà de la seva primera presidenta

El Cercle de Joves Empresaris va néixer l’any 1997 i des de la seva constitució ha tingut fins a vuit presidents. L’actual presidenta, Ninna Torres, va assumir el càrrec el mes de gener de 2022.
  • “Una de les millors característiques d’aquest Club és que saps que hi ha una data de caducitat, i això fa que, com a membre, t’impliquis i el gaudeixis amb intensitat. I per al col·lectiu suposa una regeneració continuada que l’enriqueix i el fa evolucionar en positiu”.
  • La celebració del 25è aniversari del Cercle de Joves Empresaris ha aplegat més d’un centenar d’assistents a la Pineda de Mas Bonvilar on s’ha retrobat actuals membres del Cercle amb persones que han format part d’aquest col·lectiu durant el seu quart de segle de vida.

“Com a Cercle de Joves Empresaris estem en un molt bon moment”, explica Ninna Torres Bach, presidenta del col·lectiu, “l’anterior president, en Paco Hoya, va deixar-nos en herència un grup de quaranta persones molt cohesionat, molt participatiu i motivat, la qual cosa fa més fàcil des de la Junta actual poder proposar activitats i col·laborar entre nosaltres a l’hora de millorar el dia a dia empresarial”. Amb aquesta afirmació Torres va donar la benvinguda als assistents a l’acte de celebració dels 25 anys de constitució del col·lectiu, un acte amb càtering servit per l’equip del cuiner Nandu Jubany, qui també va estar present a l’esdeveniment, i que va aplegar més d’un centenar de persones a la Pineda de Mas Bonvilar entre membres actuals i persones que han n’han format part en algun moment des de la seva creació. A l’acte també hi ha assistit el president de la Cecot, Xavier Panés.

El Cercle Cecot de Joves Empresaris va néixer l’any 1997 a proposta d’Antoni Abad i amb el suport del president de la patronal Cecot en aquell moment, Eusebi Cima. Des de llavors l’han presidit Antoni Abad (1997-2003); Ricardo Rodríguez (2003-2006); Toni Amat (2007-2010); Jordi Vilar (2011-2012); Dani Puente (2013-2014); Santi Fontseca (2015-2017); Paco Hoya (2018-2021) i en l’actualitat Ninna Torres (2022-), tots ells presents a l’acte de celebració del 25è aniversari, tret de Rodríguez que per motius familiars no va poder assistir però sí va poder participar mitjançant una gravació audiovisual.

El propòsit del Cercle era i continua sent el de convertir-se en la comunitat empresarial jove de referència, que uneixi el talent del país i que promogui activitats que capacitin el lideratge empresarial, el creixement professional i l’esperit col·laboratiu. “Ja ho he dit moltes vegades i no me’n cansaré, els joves empresaris existim, encara hi ha gent valenta per tirar endavant negocis, malgrat el context”, reitera Ninna Torres, “per això és important que els joves tinguem veu pròpia i que comptem amb marcs de trobada on puguem ajudar-nos uns als altres. No oblidem que som la nova generació i, insisteixo, l'emprenedoria no és fàcil; cal coratge, valentia i lideratge”.

Per ser membre del Cercle s’ha de tenir menys de 45 anys i ser empresaris/es o alts executius/ves d’empreses associades a la patronal Cecot; i en el cas de la presidència, els mandats són d’un mínim d’un any i d’un màxim de dos anys. “Una de les millors característiques d’aquest Club és que saps que hi ha una data de caducitat, i això fa que, com a membre, t’impliquis i el gaudeixis amb intensitat. I per al col·lectiu suposa una regeneració continuada que l’enriqueix i el fa evolucionar en positiu”, va destacar durant la celebració del 25è aniversari, Dani Puente, president del Cercle entre 2013 i 2014.

“Els que podem mirar-nos en perspectiva l’evolució del Cercle de Joves estem contents de veure que la presència femenina creix entre els membres actuals i, malgrat la paritat total encara no es dona, hi arribarem”, expressaven alguns membres impulsors del col·lectiu. “Les dones hi som, però a vegades quedem una mica darrere, treballant en l'anonimat. Està bé que ens fem més visibles i, en la mesura en què podem, des de la Junta del Cercle intentem incentivar aquest canvi”, diu Torres.

Durant l’acte, la presidenta del Cercle va tenir un sentit record per Ton Capella, Ignasi Amat i Carme Tort, que van formar part “d’aquesta gran família que som”.

Paper rellevant de Cerclemón durant la celebració del 25è aniversari del Cercle

Cerclemón és la comissió de treball solitari del Cercle Cecot de Joves Empresaris que fomenta la responsabilitat ètica i social del teixit empresarial, participa en iniciatives de caràcter solidari i col·labora amb fundacions i ONGs. Una comissió que van impulsar l’any 2000 persones com Joan Carles San José, president entre 2000 i 2003 o Martí Lloveras, president entre 2004 i 2005, “compartíem una mateixa inquietud per col·laborar de manera proactiva i de forma conjunta en projectes solidaris i així és com vam començar la comissió Cerclemón”. Posteriorment, van presidir la comissió: Txell Valero (2006-2007); Xavier Solsona (2011-2012); Oriol Casamitjana (2013-2014); Juan Antonio Rubio (2015-2016); Santi Sanchez (2017-2018) i actualment Santi Ventalló  (2019-) que va convidar tots els assistents al sopar solidari que tenen previst organitzar per a finals d’any, “vam fer el primer sopar l’estiu de 2022 i vam aconseguir recaptar 15.150€ per als Amics de la Gent Gran, així que us esperem a tots i totes per al sopar d’aquest any”.