La patronal Cecot i la SGAE estableixen una aliança cultural i econòmica

El conveni facilita l'ús públic de les obres dels socis de la SGAE i inclou també la utilització d’un amplíssim repertori internacional per part de les empreses i negocis associats a la patronal Cecot.

El president de la patronal Cecot, Xavier Panés, i el director de la SGAE a Catalunya i Balears, Lluís Gómez, han formalitzat avui un conveni de col·laboració que facilita l'ús públic de les obres dels socis i les sòcies de la SGAE, així com un amplíssim repertori internacional, entre les empreses integrades a la confederació empresarial multisectorial. En el marc de la trobada que s’ha dut a terme a l’oficina que la Cecot té al districte 22@ de Barcelona, Panés i Gómez, acompanyats per Jorge Arambilet, delegat territorial de la SGAE a Catalunya, han establert les futures línies d’actuació i col·laboració entre ambdues entitats.

Amb aquesta aliança cultural i econòmica, la SGAE ofereix les autoritzacions necessàries perquè els gremis i associacions empresarials adscrits a la Cecot utilitzin lícitament el repertori d’obres els drets d’autor de les quals administra la SGAE.

Mitjançant la signatura del conveni, les empreses associades a la Cecot poden beneficiar-se de bonificacions i deduccions en les llicències d’ús d’obres musicals i audiovisuals amb drets d’autor. La SGAE treballa per a que el sector cultural estigui protegit i els drets d’autor permeten als artistes viure de la seva obra creativa i continuar creant.

El conveni sectorial amb la patronal Cecot se suma als més de 200 acords signats amb diferents col·lectius d'usuaris del repertori de la SGAE de sectors diversos.

La importància de la música per als negocis

La música té una funció fonamental en el negoci de restaurants, cafeteries, gimnasos, salons de bellesa, acadèmies de ball, supermercats, discoteques, bars i moltes més empreses i establiments. En tots ells la música és una eina útil, un valor afegit i un signe distintiu per a la seva activitat empresarial, la qual permet millorar les relacions amb els clients i generar millors ambients de treball. La SGAE col·labora amb els negocis en la creació de vincles emocionals vers els seus clients, a fi que es trobin a gust en els locals.

Sobre la Cecot

La Cecot és una confederació empresarial multisectorial, constituïda l'any 1978 i integrada per una gran diversitat de gremis i associacions empresarials a qui representen davant dels interlocutors socials. La seva missió és promoure i defensar èticament els interessos de les empreses catalanes oferint un servei innovador i de qualitat en resposta a les seves necessitats presents i futures, d'acord amb el desenvolupament social, natural i econòmic del seu entorn.

Sobre la SGAE

La SGAE és una entitat privada, sense ànim de lucre, dedicada a la defensa i gestió col·lectiva dels drets de propietat intel·lectual de més de 130.000 sòcies i socis (autors, editors musicals i hereus) dels àmbits de la música, les arts escèniques i l’audiovisual.