La Cecot exposa a Brussel·les les dificultats d’accés als fons de recuperació empresarial

La Cecot participa en el seminari per a representants de PIMES, organitzat per la Comissió Europea i l’oficina del Parlament Europeu a Barcelona, amb la finalitat de conèixer les principals polítiques europees adreçades a la PIME.
  • La visita ha servit per posar en relleu les diferents problemàtiques que han de fer front avui en dia les PIMES, així com les dificultats d’accés als Fons de Recuperació i Resiliència i la morositat empresarial.

Barcelona, 29 de setembre de 2022. La Cecot conjuntament amb representant de les PIMES catalanes i balears exposen les dificultats d’accés als Fons de Recuperació i Resiliència i la morositat empresarial en el seminari organitzat per la Comissió Europea i l’oficina del Parlament Europeu a Barcelona. L’objectiu de la trobada és traslladar les principals necessitats actuals de les empreses representades com també conèixer de prop les iniciatives i actuacions que les institucions europees realitzen a favor de les PIMES.

Les diferents trobades han servit per posar de manifest per part del teixit empresarial català i balear la lentitud a l’hora d’accedir al paquet d’ajudes europees per part de les PIMES, la poca eficiència per sol·licitar els fons, la feixuga burocràcia que acompanya a moltes de les sol·licituds, així com el problema manifest de la morositat empresarial, que llastra la viabilitat i supervivència de moltes empreses, en especial en un context d’augment del cost del finançament.

Al llarg de les diferents reunions de treball, s’ha pogut conèixer de primera mà els programes de suport a la innovació de les Pimes, amb el programa Horitzó Europa i EIC Accelerator, la nova eina del Consell Europeu d’Innovació per accelerar la innovació empresarial, així com les accions de la UE per a les finances sostenibles. També s’ha parlat de l’autonomia estratègica europea, on s’ha posat de manifest la importància de mantenir la indústria clau en el si de la unió, que permeti impulsar la competitivitat de la UE, teixint alhora aliances estratègiques sòlides i perdurables amb tercers països. Ha estat també una bona oportunitat per parlar dels Fons NextGeneration EU per a PIMES, en els àmbits estratègics de l’emprenedoria, el creixement, la digitalització, la innovació i el suport al comerç transfronterer, així com de la responsabilitat social de les empreses, la conducta empresarial responsable i els drets humans.

La Cecot, a través de la Laura Sallent, directora del Departament d’Emprenedoria i Creixement Empresarial, ha participat en les diferents reunions de treball, amb diferents representants de les institucions europees, com Jaume Duch, director general de Comunicació i portaveu del Parlament Europeu, Lina Gálvez, vicepresidenta de la Comissió d’Indústria Recerca i Energia, Dimitri Barua, assessor de la directora general de Comunicació de la Comissió Europea i Miriam Garcia, portaveu de la Comissió Europea per a temes de comerç.

La comitiva de representants de les PIMES ha comptat amb l’assistència d’altres organitzacions empresarials catalanes, com Foment del treball (a través de les territorials de FEGP, Fecom Lleida, FAGEM i Fepime) i Pimec, i de les Illes Balears, amb CAEB i PIMEM. També han assistit representants de la Direcció General de Fons Europeus de la Generalitat de Catalunya i de l’agència Acció.