Les principals organitzacions empresarials promovem un Manifest per una economia amb propòsit.

Una aliança sense precedents per les empreses amb propòsit

La Cecot i altres organitzacions empresarials del país, amb el lideratge de Respon.cat i la complicitat de la Cambra de Comerç, ens hem unit per promoure el Manifest per una economia amb propòsit, que pretén fer una crida al món empresarial per avançar en el desenvolupament actiu i compromès de la responsabilitat de les empreses envers la societat.

Es tracta d’un manifest promogut per les principals organitzacions empresarials, sota l’impuls de Respon.cat: la Cambra de Comerç de Barcelona, el Consell de Cambres de Comerç de Catalunya, Foment del Treball, Pimec, Cecot, FemCat, ASCEF, FEGP, La Unió, Fòrum Carlemany i Fundació Gresol, més altres que s’hi aniran sumant.

Pretén un doble objectiu:

1. Convidar les empreses a orientar-se a un propòsit de triple impacte, econòmic, social i ambiental, i a tots els actors a desplegar aliances per innovar i crear impactes positius per a les persones i el planeta.
  2. Mostrar públicament com les empreses són motor de canvi des d’uns valors de compromís i creant valor compartit, tant econòmic com social i ambiental.

Mai en aquests darrers lustres en què ha aparegut el concepte de responsabilitat social com un enfocament de gestió que forma part del model d’empresa s’havia produït un esdeveniment com aquest, tan unitari, a Catalunya, fet que confirma la tendència i que és el moment de fer-ne partícips tot el teixit empresarial i altres actors de la societat civil.

Arreu del món, l’RSC s’ha anat situant en el nucli del negoci i avui moltes empreses ja formulen un propòsit adoptat pel màxim nivell de decisió i que s’orienta a la creació de valor compartit. Convé aterrar al nostre país allò que és tendència en els països més avançats, promoure empreses excel·lents en el seu compromís i impacte, i contribuir a fer de Catalunya un país socialment responsable amb la contribució de tots els actors i les aliances que avui són imprescindibles i que la mateixa Agenda 2030 ens urgeix a fomentar.

L’acte de presentació del Manifest s'ha dut a terme avui a la Casa de la Llotja de Barcelona, amb una representació important d’empreses molt diverses, i ha permès traslladar un missatge des del món empresarial cap al món empresarial i ha permès visualitzar davant la societat la importància del compromís i avançar en el reconeixement de l’empresa com un actor de transformació social que contribueix al bé comú i a la sostenibilitat així com visualitzar aquestes organitzacions que van creixent en els seu compromís i que permeten mostrar un nou paper social de l’empresa, que crea valor econòmic alhora que contribueix a crear valor social i ambiental.

Durant l'acte de presentació, el secretari general de la Cecot, Oriol Alba, juntament amb la presidenta de Fòrum Carlemany i representant del Grup Impuls per Girona, Sandra Masoliver; el secretari general de Foment del Treball, David Tornos i la directora general de La Unió, Roser Fernández han mantingut una taula de debat al voltant del propòsit del Manifest i el compromís del teixit empresarial vers les propostes recollides.

MANIFEST PER UNA ECONOMIA AMB PROPÒSIT