La Cecot ha presentat candidatura per designar els cinc representants patronals que han de formar part del Ple de la Cambra de Comerç de Terrassa

L’entitat proposa cinc persones amb perfils professionals complementaris i que representen tot l’espectre de sectors empresarials i econòmics del territori, garantint així que el Ple de la Cambra de Comerç de Terrassa aculli la pluralitat de veus entre autònoms i empreses.
  • Ignasi Cusidó, Paula Espinar, Toni Palet, Alba Cabello i Xavier Linares son els noms de les persones que la Cecot proposa com a representants patronals per formar part del Ple de la Cambra de Terrassa.
  • Els perfils proposats suposen incloure al Ple la veu dels autònoms; l’esperit emprenedor i la visió dels joves empresaris i empresàries; la realitat dels processos d’internacionalització de les indústries i propostes en ferm per impulsar la reindustrialització del territori; el comerç de proximitat arrelat a les ciutats i un sector estratègic per qualsevol territori com ho és la construcció, amb impacte sobre el desenvolupament de polítiques urbanístiques, d’habitatge, transició energètica i infraestructures.

La patronal Cecot va formalitzar dimecres la seva candidatura per designar els cinc representants patronals del territori que han de formar part del Ple de la Cambra de Comerç de Terrassa. L’entitat proposa cinc perfils professionals complementaris que aportaran al Ple de la Cambra una visió integral de la diversitat d’empreses i autònoms que composen el teixit empresarial del territori.

La Cecot ha vetllat perquè els representants patronals proposats donin veu a la pluralitat d’empreses de la demarcació i poder fer front als reptes que el teixit empresarial ha d’afrontar els propers anys, tenint en compte les singularitats de cada sector d’activitat i la grandària de les empreses que el composen. “És important conjugar les necessitats i visions de les diferents empreses i sectors d’activitat per tal de fer front a qualsevol repte des d’una visió 360º”, afirma Oriol Alba, secretari general de la Cecot, qui afegeix que “abans de prendre qualsevol decisió estratègica de caire socioeconòmic és necessari preveure i analitzar l’impacte que tindrà sobre el col·lectiu d’empreses que conformen la nostra demografia empresarial que és molt diversa. I aquesta diversitat és la que aportaran les cinc persones que proposem que formin part del Ple de la Cambra”. Els cinc membres de la llista presentada per la patronal Cecot son:

• Sr. Ignasi Cusidó Codina. Àmbit internacionalització i representant del sector industrial. Graduat als EUA, compta amb una àmplia formació en direcció d’operacions i de gestió en escoles de negoci com ESADE i IESE Business School. Actualment és el director general de l’empresa Lamp des d’on ha liderat el procés d’internacionalització del grup obrint cinc filials i tres oficines pròpies a diferents continents. Ha estat fundador i primer president del Clúster d’Il·luminació de Catalunya, una organització sense ànim de lucre, representativa del sector a Catalunya i que agrupa empreses i entitats que formen part de la cadena de valor del sector de la il·luminació: fabricants, dissenyadors, prescriptors, tècnics, centres tecnològics, agents de coneixement i startups. Actualment encara n’és membre del seu Comitè Executiu. També és membre fundador de SECPHO, un clúster format per més de 150 organitzacions que impulsen la innovació mitjançant deep tech en tots els sectors de la nostra economia. Ha estat membre del Consell d’Administració d’ACCIÓ. Actualment i des del 2016, és membre del Comitè Executiu de la Patronal Cecot i membre de la Junta del Club Cecot d’Internacionalització.

• Sra. Paula Espinar Gil. Àmbit autònoms, emprenedoria i responsabilitat social empresarial amb el territori. Llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses per la UOC i Diplomada en Ciències Empresarials per l’Escola Universitària de Negocis de la Caixa de Terrassa EUNCET, compta amb un Grau Superior d’Interiorisme i Disseny d’Espais Interiors i està molt vinculada amb als alumnes del cicle de projectes i direcció d’obres de decoració al Centre Art i Disseny de Terrassa. Compta amb experiència en empreses internacionals, ocupant posicions de responsabilitat en diferents companyies vinculades al món de l’Interiorisme, però principalment pel seu esperit emprenedor al capdavant d’empreses de mobiliari de disseny ajudant-les a establir-se en el mercat espanyol des de zero. Fortament vinculada al teixit associatiu terrassenc, destaca la seva vessant solidària i filantròpica oferint el seu temps i experiència a través del voluntariat. Ha format part del Cercle Cecot de Joves Empresaris i actualment és membre de la Junta de Cerclemón, (comissió de treball solidari del Cercle Cecot de Joves Empresaris que fomenta la responsabilitat ètica i social del teixit empresarial), i des d’on ha promogut múltiples iniciatives per recaptar fons per projectes com El Vapor de Prodis; ATENDIS per persones amb discapacitat; Creu Roja; la Campanya solidària amb Ucraïna amb l’ONG FarmaMundi; la Fundació Amics de la Gent Gran per combatre la soledat no desitjada i des de 2021 és mentora de la Fundació Impulsa que promou la igualtat d’oportunitats dels joves i els acompanya en la seva formació i creixement personal. Son joves amb motivació per formar-se però en situació de vulnerabilitat socioeconòmica.

• Sr. Toni Palet Pérez. Àmbit construcció, urbanisme, transició energètica i infraestructures. Master in Business Administration, per l’EUNCET Business School, ha desenvolupat tota la seva activitat professional al sector de la construcció com a Administrador de Consca Egara, SL i CESOC, SL. Fortament vinculat al teixit associatiu català, ha ocupat i ocupa diferents càrrecs institucionals: membre de la Junta Directiva del Gremi de la Construcció del Vallès des de l’any 2001, l’any 2003 assumeix la presidència i promou el desplegament de diferents serveis d’acompanyament i suport a la micro, petita i mitjana empresa del sector; aquest desplegament ha permès millorar la competitivitat de més de 1.400 empreses de la construcció de la demarcació terrassenca. El seu lideratge ha permès la consolidació del Gremi com a interlocutor amb l'administració, una tasca que ha esdevingut essencial per al sector, ja que facilita el compliment de normatives, permet participar en la planificació urbana, agilitza l'obtenció de permisos, ajuda a gestionar conflictes i fomenta la innovació. Palet, com a principal representant del Gremi, establert una comunicació fluida i col·laborativa entre els diferents agents econòmics. És el secretari del Gremi de la Construcció d’Obres de Barcelona i comarques des de l’any 2022. Actualment i des de l’any 2014 és l’impulsor i coordinador general del Consell de representativitat dels gremis de constructors de la província de Barcelona. És membre de la Junta Directiva de la Confederació Catalana de la Construcció. Ha estat el president del Fòrum per al futur de la Construcció al Vallès entre els anys 2008 i 2013. És el president del Consell d’Administració de Gestora de Runes del Vallès Occidental, SA. i membre del ple de la Confederación Nacional de la Construcción. Forma part dels Consells Municipals de Seguretat Ciutadana i d’Habitatge de l’Ajuntament de Terrassa. Ha estat membre del ple de la Cambra com a representant de l’organització empresarial més representativa de la demarcació, la patronal Cecot, durant la legislatura del 2019-2023. Forma part de la Junta Directiva de la Cecot des de l’any 2003 i del seu Comitè Executiu des de l’any 2014; n’és vicepresident des de l’octubre de 2022.

• Sra. Alba Cabello Coronado. Àmbit emprenedoria, turisme, internacionalització. Formada en hoteleria, amb un International MBA amb stage a Xina i USA, està especialitzada en màrqueting Digital per ESADE Barcelona. Destaca pel seu perfil emprenedor en la promoció turístic immobiliària i en l’hoteleria. Actualment administra més de 14 empreses a Brasil, tant nacionals, com internacionals. Compta amb més de 15 anys d'experiència en administració i direcció d'empreses de sectors com la promoció immobiliària i la construcció, hoteleria i restauració, administració d'hotels i comunitat de propietaris  i amb una trajectòria centrada en l'experiència al client. actualment és la sòcia executiva de Valerobrasil LTDA. Ha estat directora general d’Inmovalero, SA entre els anys 2009 i 2012, una empresa fortament implementada a la demarcació terrassenca i implicada en el teixit associatiu empresarial. L’empresa, des del 2010 i fins a l’actualitat, forma part del Comitè Executiu del Gremi de la Construcció del Vallès i és sòcia membre del Cercle Cecot de Joves Empresaris, una associació que representa els interessos dels joves empresaris i promou el desenvolupament econòmic i empresarial de la seva àrea geogràfica.

• Sr. Xavier Linares Ferrer. Àmbit comerç local i promoció i dinamització comercial. En l’actualitat i des del 2010 és el gerent de l’empresa familiar Punt Moda que actualment compta amb dos punts de venda a la ciutat de Terrassa. Compta també amb una àmplia experiència en la representació de marques tèxtils a tot Catalunya. Fortament vinculat al teixit associatiu terrassenc, ha ocupat i ocupa diferents càrrecs de caràcter institucional. És membre de la Junta Directiva de l’Associació de Comerç TerrassaCentre des de 2014, al 2017 assumeix la presidència fins a l’actualitat. Ha liderat un projecte basat en promoure l’activitat comercial del centre urbà i ha treballat en el plantejament d’estratègies de futur mitjançant l’Observatori dels Centres Urbans i Comerç de les ciutats mitjanes catalanes. Observatori liderat per la Fundació Comerç Ciutadà, formada per associacions de set ciutats i de la que TerrassaCentre en forma part. Amb l’observatori s’analitza l’espai urbà i la seva evolució, amb les dades del cens comercial i del flux de vianants. Ha promogut la creació d’una Àrea de Promoció Econòmica Urbana a Terrassa, com a nou model de gestió dels espais comercials urbans on participen tots els operadors i l’administració, i ha treballat amb l’Ajuntament de Terrassa, mitjançant un Conveni de col·laboració, per la gestió de l’espai públic al centre històric de la ciutat. També ha tingut un paper destacat d’acompanyament i interlocució amb l’Administració durant la pandèmia de la COVID. És un gran defensor del comerç autòcton i d’aquell comerç que sap diferenciar-se pel coneixement de les necessitats dels clients.  Al juliol de 2021 s’incorpora com a vocal a la Junta Directiva de Cecot i al consell assessor de l’entitat, Cecot Comerç. Les seves aportacions permeten tenir una visió molt exhaustiva de la situació del comerç al detall i com aquesta pot contribuir a la vitalització i dinamisme de la ciutat.

La Cecot fa públic el seu suport al projecte presentat el passat 24 de maig per l’actual president de la Cambra de Comerç, Ramon Talamás, i que aglutina una llista d’empreses de la demarcació que la Cecot considera reflex de la realitat del teixit empresarial del territori i que, per ser que moltes d’aquestes empreses també formen part de la patronal, en son conegudes i la Cecot posa en valor la total implicació de les persones que les lideren amb el desenvolupament econòmic i social de la ciutat. “Per posar en marxa accions a la ciutat és important comptar amb persones motivades per fer-ho”, afirma Alba.

Més enllà d’avalar la llista d’empreses elaborada per Talamás que la Cecot considera representativa de la realitat empresarial, la Cecot posa en valor el treball desenvolupat per Ramon Talamás, Antoni Abad fins el juny de 2022 i Xavier Panés com actual president de la Cecot per tal d’establir sinergies entre ambdues entitats econòmiques a la ciutat per complementar-se i enfortir àmbits estratègics, en interlocució directa amb l’Ajuntament de Terrassa, tal i com mantenen en altres ciutats com Sant Cugat del Vallès amb Sant Cugat Empresarial, a Rubí amb Cecot Rubí o Viladecavalls amb l’Associació d’Empreses de Viladecavalls per posar alguns exemples d’interlocucions col·laboratives.

“La proposta de Talamás, més que continuista, l’entenem com una candidatura que incentiva la coordinació de diferents entitats al territori i nosaltres ens sentim còmodes en l’establiment d’aliances per treballar en xarxa i evitar duplicitats ineficients, així com sumar iniciatives per potenciar la competitivitat i la sostenibilitat de les empreses que tenim i les que volem que s’estableixin a la nostra demarcació”, remarca el secretari general de la Cecot. En aquest punt, Alba insisteix en les línies de treball obertes i la dinàmica positiva establerta amb la Cambra de Comerç durant l’actual legislatura en l’impuls, conjunt, d’iniciatives en àmbits com la transició energètica de les empreses, les infraestructures, la industrialització i les millores i modernització  dels polígons industrials, la digitalització de processos per simplificar gestió administrativa o la dinamització comercial de la ciutat vinculada amb la mobilitat.