La Cecot celebra que Generalitat i Ministeri de Transports hagin arribat, finalment, a un acord per la Ronda Nord

Panés: “malgrat arribi més tard del que els mateixos polítics s’havien compromès, recordem que era el 31 de març, la confirmació d’aquest acord per la Ronda Nord entre Terrassa, Sabadell i Castellar és una notícia positiva per al territori”.
  • “Tanmateix, un cop signin l’acord aquesta setmana, des de la Cecot estarem molt pendents de l’execució dels compromisos, així com del traçat, com ho hem estat fins ara, per evitar més endarreriments. Sobre tot tenint en compte l’impacte que pot tenir el resultat de les eleccions generals en els acords presos per l’actual Govern”.

Des de la patronal Cecot celebren l’acord assolit, finalment, per la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Transports, en relació a la Ronda Nord que ha de connectar Terrassa, Sabadell i Castellar i que és una de les infraestructures viàries, juntament amb la finalització del tram Abrera-Terrassa de la B40, que més consensos té al territori.

El passat 21 de juny la Cecot va rebre a la seva seu a la Ministra de Transports, Raquel Sánchez, i a part del seu equip, i els socis van aprofitar l’ocasió per debatre amb ella en relació a l’impacte de les infraestructures sobre la competitivitat de les empreses i, per suposat per al territori. “L’impacte de comptar o no amb connexions intermodals per la mobilitat de les persones dels nostres equips i de les mercaderies és crític i així li vam exposar a la Ministra”, recorda Xavier Panés, president de la Cecot, “posant per davant que la interlocució i les actuacions de l’actual equip de Ministeri en relació a inversió en infraestructures a Catalunya està sent fluïda i va fent passes endavant, també és cert que venim d’una situació d’infra inversió i infra execució reiterada en el temps que ens fa ser escèptics davant de qualsevol nova promesa o anunci sobre dates o execucions en aquest àmbit”.

La Ministra Sánchez va confirmar en seu de Cecot que, malgrat les incerteses que pogués generar el procés electoral en el que entrarem aquesta setmana, a finals d’any finalitzaran les obres del tram Abrera-Terrassa de la B40, tal i com havien anunciat en  la darrera legislatura, i, per tant, quedarà inaugurat aquest 2023. La Ministra també va confirmar, en sessió de treball amb representants empresarials, que malgrat el soroll mediàtic, tant l’equip del Ministeri com el nou equip de la conselleria de Territori, estaven arribant a acords i que es signaria un protocol d’actuació per la Ronda Nord abans de la campanya electoral per les eleccions del 23 de juliol. “Des de Cecot vam demanar als partits polítics i als Governs que esgotessin totes les vies de negociació que calgués perquè aquestes infraestructures de connexió son clau per facilitar la mobilitat de la ciutadania i de les mercaderies al territori, que a hores d’ara, ni el transport col·lectiu ni les infraestructures actuals faciliten; de fet a la Cecot no només posem el focus en la Ronda Vallès sinó que també reclamem interconnexions entre FGC i Rodalies, i juntament amb altres entitats hem proposat xarxes de bus ràpid que connectin municipis entre ells. Així doncs, després de demanar que esgotessin totes les vies de negociació que calgués, hem d’agrair la voluntat política d’arribar a consensos”, afirma Panés. En quant a les interconnexions entre FGC i Rodalies, el protocol acordat contempla una inversió de 20 milions d’euros per accessos i intercanviadors ferroviaris, com els que es preveuen a Sant Cugat, que l’entitat patronal també valora positivament per la dinamització territorial.

La Cecot mantindrà i intensificarà la seva acció patronal en quant al seguiment dels acords presos en matèria d’infraestructures, tal i com ha estat realitzant en les darreres dècades davant dels diferents Governs. “Sabem per experiència que quan parlem d’infraestructures tenim molt i molt present els llargs períodes de temps necessaris per executar fins i tot el projecte més petit, però estem convençuts que des de la societat civil hem de continuar exigint als executius que posin en marxa els compromisos adquirits i recordar-los-ho sistemàticament. Algú ha d’exigir retiment de comptes i aquesta és una tasca que desenvolupem des d’aquesta entitat”, conclou el president de la Cecot.

Cecot celebra l'acord per la Ronda Nord entre Generalitat i Ministeri de Transports