Amb el Parlament ja constituït, la patronal Cecot reitera a tots els partits de l’arc parlamentari coratge polític per desenvolupar les grans reformes pendents

Xavier Panés: “felicitem en Josep Rull com a nou president del Parlament de Catalunya per aquesta legislatura que comença alhora que instem a les forces polítiques a arribar a acords per garantir la investidura i un govern estable que garanteixi el camí de l’estabilitat econòmica i el creixement empresarial”.
  • “Cal acabar amb l’immobilisme. És necessari que política, empresa i societat estiguin alineades en termes de prioritats i presa de decisions per dur a terme els canvis que necessitem i trencar inèrcies que s’han demostrat caduques o ineficients”.

Terrassa, 11 de juny de 2024. Amb la constitució, ahir, del  Parlament de Catalunya que dona peu a la seva quinzena legislatura, la patronal catalana Cecot insisteix a reclamar acords entre les forces polítiques per tal d’assolir estabilitat en el Govern i poder desenvolupar reformes pendents i impulsar noves propostes que trenquin amb l’immobilisme i permetin avançar l’economia productiva. L’entitat reclama als partits que arribin a acords i un consens polític per resoldre, des de la política, les reformes estructurals pendents al país; des de les infraestructures, passant per la sanitat, l’ensenyament o l’administració pública, com darrerament ha insistit l’entitat.

“A la Cecot celebrem que s’hagi constituït el Parlament i felicitem el nou president, en Josep Rull, a qui li desitgem èxits i encerts en la seva responsabilitat institucional. A l’hora agraïm la tasca desenvolupada per l’anterior presidenta Anna Erra”. “Caldrà apostar per la cultura del diàleg per tal d’aprofundir en les reformes econòmiques que necessita Catalunya, reforçar la creació d’ocupació, reimpulsar la indústria, impulsar infraestructures o millorar l’ensenyament i la sanitat, entre molts altres temes pendents i que són urgents”, afirma Xavier Panés, president de la Cecot qui també considera que “cal agilitar el temps de pactes per governar i esperem que aquests pactes retornin l’estabilitat política i institucional al país. L’empresariat necessita un Govern cohesionat que mantingui criteris, que treballi amb previsió i que s’avanci a les situacions".

Al nou Govern i als partits que conformaran l’arc parlamentari, la Cecot els torna a demanar coratge polític per tirar endavant reformes, realitzant els acords necessaris i cercant el màxim consens per tal de dur-les a terme amb èxit, beneficiant el desenvolupament econòmic i empresarial, tot tenint present la cohesió social com una peça fonamental i necessària per enfortir la nostra societat del benestar. I fer-ho conjuntament amb les organitzacions de representació empresarial.

“Els representants empresarials, ja ho hem manifestat moltes vegades, volem ser agent actiu en la definició dels pactes”. Per tant, des de la Cecot s’insistirà a formar part en les reflexions i plantejaments de país que tinguin a veure amb àmbits empresarials. “La desafecció política demostrada amb la baixa participació en les urnes hauria de servir de toc d’alerta a les formacions polítiques i a les institucions catalanes”, destaca Panés, “perquè l’allunyament de la ciutadania en aspectes cabdals com la governança del país, però també en àmbits importants com l’educació, la cultura o l’associacionisme en general, acabaran convergint en la manca d’una societat civil mobilitzada i implicada que, sovint, suposa el contrapunt als Governs perquè els aporta informació des d’un punt de vista diferent i complementari, que pot millorar els seus processos de decisió”.

Continuar treballant per fer empresa i un país competitiu

En qualsevol escenari, la Cecot destaca que els empresaris i empresàries continuaran treballant per fer empresa i per fer un país més competitiu i socialment cohesionat. I espera màxima receptivitat per part del conjunt de les forces polítiques.

Amb tot la Patronal recorda als partits polítics el document de mesures i propostes Cecot per millorar la competitivitat de les pimes i estimular l’economia, i insta al nou govern entrant a impulsar un nou pacte i un compromís en l’àmbit de país per emprendre les grans reformes que han quedat pendents.