Sala de premsa

Cecot #UpandGo | Propostes per reactivar l'economia, rellançar les empreses i transformar el model econòmic

Document de propostes i mesures de la Cecot per superar la situació provocada per la Covid-19 i transformar el model econòmic.

Després d’analitzar les mesures demandades des del sector empresarial que representa la Cecot en els darrers anys a les diferents administracions, així com les implementades fins avui, des de la Cecot podem afirmar que les decisions que s’han pres en matèria econòmica, fiscal i laboral abans i durant la Covid-19 són tímides i insuficients per poder fer front tant a la reactivació econòmica com a les reformes estructurals pendents que han de reimpulsar la transformació del nostre model econòmic.

Cal que les administracions prenguin consciència de la magnitud de l’actual crisi que a més de sanitària ha esdevingut econòmica, i readaptin i actualitzin el sistema, a tots nivells, per facilitar i accelerar la implementació d’instruments per superar-la.

Des de la Cecot insistim a les administracions que la situació econòmica i els riscos sanitaris són tan importants que les solucions no vindran mai d’un únic actor, per més poder de gestió de competències que aquest tingui. Han de ser, i seran, el resultat del diàleg i de consensos amplis. Cal una complicitat transversal entre agents polítics, socials i econòmics que tingui prou força com per dur a terme els canvis necessaris i trencar les inèrcies que s’han demostrat caduques o ineficients.

El document recull les Propostes de la Cecot en base a 17 eixos d'actuació:

1. Per crear escenaris reals i operatius de concertació i de col·laboració publicoprivada
2. Per millorar la fiscalitat de les empreses i els autònoms
3. Per ordenar i fer més eficient el mercat laboral
4. De millora de les prestacions socials a la seguretat social i de les cotitzacions que fan les empreses
5. Per desenvolupar el talent de la societat
6. Per fomentar l’emprenedoria
7. Per accelerar la transició energètica i ordenar el mercat elèctric
8. Per la reactivació del comerç internacional
9. Per impulsar la transformació digital
10. Per impulsar la reindustrialització
11. Per millorar la competitivitat de les empreses
12. Per la reforma de la justícia
13. Propostes mercantils
14. Per implementar l’economia circular entre les empreses
15. Per impulsar el creixement demogràfic: incentivar la natalitat i impulsar la selecció en origen dels immigrants
16. Per la reforma de l’Administració Pública
17. Propostes en relació al Pla de Recuperació Econòmica amb fons europeus

Trobes a faltar alguna mesura?

ESCRIU-NOS  ✉️comunicacio@cecot.org