Sala de premsa

Informe de propostes a la Consulta Pública prèvia a l'elaboració del text de l'avantprojecte de Llei de Foment de l'Ecosistema d'Startups

Mitjançant la xarxa BANC – Business Angels Network Catalunya, la patronal Cecot i la fundació Autoocupació han remès a la Ministra d'Economia i Empresa, Nadia Calviño, un document de propostes i mesures concretes per al reconeixement, foment i incentiu de l'ecosistema de Startups.

El document s'emmarca en el termini de consulta pública prèvia a l'elaboració del text de l'avantprojecte de “Llei de foment de l'ecosistema de Startups” que està impulsant el Govern. Segons el Ministeri, l'objecte de la Llei és el de convertir a Espanya en un país emprenedor a l'avantguarda europea de l'emprenedoria, la generació d'ocupació i el creixement econòmic sostenible.

D'una banda, el document desenvolupa una proposta de mesures de reconeixement i foment de les Startups com a empreses de recent creació que cobreixen necessitats socials i econòmiques, que parteixen de valors favorables al talent i la meritocracia, i que de la mateixa manera, contribueixen a la internacionalització de l'economia, atreuen important inversió financera i de talent estranger, ofereixen una sortida professional als joves i incentiven les vocacions en capacitats i habilitats necessàries en el mercat laboral actual i futur. D'altra banda, inclou mesures fiscals, laborals, mercantils i societàries que podrien ser adequades per a incentivar les Startups i millorar les seves vies de finançament tenint en compte l'efecte positiu que imprimeixen en l'economia com a impulsores de la productivitat, la creació d'ocupació, la competitivitat i el desenvolupament d'una cultura empresarial d'esforç a mig-llarg termini.