La consolidació del Black Friday obliga a una revisió del model del comerç

Les campanyes promocionals de curta durada són atractives per als clients. El comerç s’ho juga tot en pocs dies; ha de preparar-se bé per aquestes dates i veure com pot compensar la pèrdua de marges.

Quan falten poques hores perquè acabi el Black Friday d’enguany, des de Retailcat podem fer-ne una primera valoració.

Previsions per aquesta campanya:

Avui, Black Friday, 3 de cada 4 persones consultades té intenció de comprar i per al 65% la principal motivació de compra aquests dies són els grans descomptes i promocions.

Un 80% té la intenció de combinar la compra a botigues i la compra online. 4 de cada 10 compres online es faran des d’un smartphone.

El 50% ha visitat les botigues els dies previs per a informar-se del que posteriorment té intenció de comprar. 1 de cada 2 compres d’avui correspon a una anticipació de les compres de Nadal.

Aquestes previsions, segons estudis de la NRF i de McKinsey, coincideixen plenament amb el que es produeix aquests dies a Catalunya.

A Catalunya, on no hi ha un dia festiu (Giving Thuersday) que enmarca aquesta campanya, com passa als USA les promocions en alguns casos s’allarguen més dies. Segons les entitats integrades a RETAILcat, un 70% d’empreses han començat les promocions entre ahir i avui i s’allargaran fins diumenge o dilluns. El 30% en canvi, ha fet promocions durant tota la setmana.

El Black Friday està totalment consolidat a Catalunya. Ja fa dies que empreses grans, mitjanes i petites anuncien les promocions per aquestes dates. A més del comerç, s’hi han afegit empreses de serveis molt diverses (immobiliàries, centres de formació, perruqueries, gimnasos, farmàcies...), també la banca, els clubs esportius, ... avui tothom ha celebrat el Black Friday.

Hem de valorar com a sector on ens porta tot això. El Black Friday pot arribar a ser una arma de doble tall. “Amb aquestes campanyes d’alta concentració, ens ho juguem tot a una carta. En el fons no es produeix un creixement real en vendes, perquè son vendes que es deixen de fer en dies anteriors i posteriors, i en canvi els marges es veuen molt afectats” afirma Calbet.

En campanyes d’alta concentració, ens ho juguem tot a una carta. Tenim un gran repte com a sector.

El sector està en plena transformació. “Hem de reinventar-nos per tal que els comptes de resultats de les empreses siguin sostenibles a mig i llarg termini, alhora que donem una experiència memorable i aportem valor als nostres clients. Tenim un gran repte!”, conclou el President de RETAILcat.

Fonts:

Sobre RETAILcat

RETAILcat representa 35.000 establiments comercials repartits per tot el territori català (més del 30%), que dóna feina a 230.000 persones, el 50% de treballadors del retail de Catalunya, representant conjuntament més del 7% del PIB català. RETAILcat representa a: Cecot, Comertia, Fundació Barcelona Comerç i Fundació Comerç Ciutadà.

+info: RETAILcat – Premsa: Susanna Cuadras. Tel. 647365640 / comunicacio@retailcat.org