Notas de Prensa

Amb la constitució de l’Associació d’Empresaris i Propietaris dels Polígons del Nord, l’APT vehicula la interlocució de deu dels setze polígons d’activitat econòmica de Terrassa amb l’Ajuntament

El mes de setembre l’APT va impulsar la constitució de l’Associació d’Empresaris i Propietaris dels Polígons del Nord que aglutina els polígons del Nord, Can Petit i la Franja Nord, la qual neix com a resultat de la voluntat d’un grup d’empresaris preocupats per la situació dels polígons.
  •  L’Agrupació de Polígons de Terrassa (APT) fa una valoració positiva del desenvolupament del seu full de ruta que té com a objectiu la creació d’associacions d’empreses i propietaris per representar els 16 PAEs de la ciutat. Aquestes associacions esdevenen interlocutors entre les empreses ubicades als polígons industrials i les administracions.
  • L’APT es reunirà dilluns amb Maise Balcells, per primera vegada en visita institucional, com a nova regidora d’Indústria i Empresa i demanarà accelerar la posada en marxa de la Masia d’Els Bellots, com a nou centre de serveis a les empreses, que estava prevista per abans de l’estiu d’aquest any 2023.

El president de l’Agrupació de Polígons de Terrassa, Jordi Vilar, celebra el ritme de constitució de les diferents associacions  d’empreses i propietaris dels polígons industrials de Terrassa, des del 2019 un total de 6, promogudes des de la mateixa Agrupació amb l’objectiu d’articular la interlocució entre empreses i administracions pel que fa a l’àmbit i casuística dels polígons industrials.

“Amb la constitució de l’Associació dels Polígons del Nord, l’Agrupació compta amb un total de set associacions d’empreses que representen un total de 10 polígons, dels 16 que hi ha actius a la ciutat”, resumeix Vilar, “sis d’aquestes associacions les hem promogut des de l’APT que, sumades a la d’Els Bellots que ja estava constituïda, fan un total de set associacions. Anem a bon ritme si tenim en compte el propòsit que ens vam marcar amb la posada en marxa de l’APT”.

Els polígons amb representació a l’APT són: Can Farcan; Can Parellada Industrial; Colom II; Segle XX; Santa Margarida I; Santa Margarida II; Can Petit; Polígon del Nord; Franja Nord; els Bellots.

Cal tenir present que els 16 PAEs en funcionament a Terrassa es van urbanitzar entre el 1952 i el 1990, de manera que presenten fortes deficiències quant a situació de la pavimentació, serveis i altres qüestions imprescindibles per al bon funcionament de l’activitat econòmica. L’últim polígon urbanitzat a Terrassa és el Polígon dels Bellots i des de les hores, “tot han estat promeses de nous espais industrials que de moment no s’han materialitzat”. “Ens cal adequar els polígons i fer una aposta clara per la seva modernització. No podem oblidar que els PAES, són porta d’entrada a la ciutat i cal dignificar-los i integrar-los en els futurs plans d’expansió de la ciutat”, assegura el president de l’APT.

És en aquesta línia que treballa l’APT i així ho compartirà amb la nova regidora d’Indústria i Empresa de l’Ajuntament de Terrassa, Maise Balcells, amb qui es reuniran el pròxim dilluns en visita institucional a la seu de la regidoria. Entre els temes que posaran en comú la representació de l’APT, encapçalada pel president Jordi Vilar, hi ha el Pla Director de Polígons i la dotació pressupostària per executar les actuacions definides, l’establiment de mesures que permetin l’arranjament, o bé la demolició de les naus obsoletes, així com accelerar el procés d’obertura de naus per adequar-la als tempos que requereix l’activitat econòmica, entre d’altres. “També demanarem a la regidora l’acceleració en la posada en marxa de la Masia d’Els Bellots com a nou centre de serveis a les empreses i les activitats econòmiques de la ciutat, amb especial atenció als polígons industrials. Aquest centre havia d’haver entrat en funcionament abans de l’estiu d’aquest any, un cop finalitzades les obres de remodelació el passat mes de maig. Però encara no és operatiu”.

Sobre la recentment constituïda Associació d’Empresaris i Propietaris dels Polígons del Nord

El mes de setembre es va constituir formalment l’Associació d’Empresaris i Propietaris dels Polígons del Nord que aglutina els polígons del Nord, Can Petit i la Franja Nord, i neix com a resultat de la voluntat d’un grup d’empresaris preocupats per la situació dels polígons.

Actualment, el president és en Daniel Salarich de Ferros Climent i compta amb una Junta Directiva formada per:

• Juan Pablo Calvo Mallofre d'Intermark, S.L., com a secretari.
  • Josep Maria Hernández d'Hormicomsa, com a tresorer.
  • Emili Pablos Prunera de Telstar, com a vocal.
  • AlbertGarcia Iglesias de GM System, com a vocal.
  • Jaume Colom Noguera, de Gradhermetic com a vocal.
  • Josep M. Llauger, de Solomat, com a vocal.

Una de les primeres actuacions que han dut a terme des de la seva constitució ha estat la detecció d’aspectes del polígon que caldrien millorar i que van traslladar a l’Ajuntament el mes de setembre. Entre aquests aspectes destaquen:

• Difícil convivència amb el mercadal setmanal del dimecres
  • Manca de neteja i manteniment
  • Presència de colònies de coloms
  • Senyalització viària insuficient
  • Manca de voreres
  • Il·luminació precària
  • Velocitat excessiva vehicles
  • Poca presència policial
  • Fibra òptica és de baixa qualitat

Sobre l’APT

L’Agrupació de Polígons de Terrassa, presidida per Jordi Vilar, es va constituir com a canal d’interlocució durant la tardor de 2019 i representa els 16 PAEs de la ciutat i més de 1.800 empreses ubicades en els polígons de la ciutat. Des de la seva creació ha promogut la constitució de 6 associacions d’empreses i propietaris de polígons de Terrassa, n’ha sumat una ja constituïda i, en total, aquestes 7 associacions representen 10 polígons d’activitats econòmiques.