La xarxa BANC suma més de 2M en finançament d’equity i en operacions d’inversió per a 16 startups al 2023

• Míriam Casillas pren el relleu de Carlota Riba, donant continuïtat al compromís de la xarxa BANC pel lideratge del talent femení en l’àmbit dels Business Angels.

Terrassa, 31 de gener de 2024. La Junta Directiva de la primera xarxa de business angels  constituïda a Espanya, la BANC, en la seva darrera reunió ha fet balanç i tancament de l’exercici 2023 amb un resultat de més de 2M d’euros en finançament d’equity i en operacions d’inversió per a setze startups. Concretament, la Business Angels Network Catalunya ha contribuït a capitalitzar 1.087.000€ en tramitacions per a 10 projectes caracteritzats per ser innovadors i digitals. Entre els quals la xarxa en destaca alguns com BABOON TECHNOLOGIES S.L., que ha desenvolupat una eina d’anàlisi de mercat a temps real per inversors i EXE GLOBAL FORWARDERS S.L., un operador de transport orientat a la digitalització amb el propòsit d’optimitzar els processos logístics i de transport internacional.  Així doncs, respecte a la tramitació d’ajuts i instruments de suport a la innovació, BANC gairebé ha triplicat els resultats aconseguits l’exercici anterior.

L’equip gestor de la BANC, també ha aconseguit induir operacions d’inversions per una quantitat total de 1.375.902€ en 6 projectes diferents, durant l’any passat. També, ha gestionat 970.000€ en tramitacions d’operacions en 16 projectes diferents de startups, com LINVERD MARKET S.L., una empresa que es dedica a la comercialització de productes relacionats amb la sostenibilitat i el cuidat del medi ambient i, LA CAFÉ ORGINAL S.L., una empresa especialitzada en la producció i distribució de cafè de qualitat.

La BANC forma part d'una xarxa estretament lligada al teixit industrial, ja que està vinculada des dels seus orígens amb la patronal Cecot, i el seu focus d’activitat recau en el desenvolupament de projectes empresarials en diversos sectors d’activitat com el de la salut, el químic, la logística o l'agroalimentari, entre d’altres. A través de la xarxa d'empresaris inversors d’una de les regions més industrialitzades del sud d’Europa, com ho és el Vallès, la BANC busca activament projectes d'innovació oberta amb un fort component industrial perquè els seus businessangels inverteixin i s’impliquin en els processos de creixement i consolidació.

Després d’una valoració positiva en relació als resultats obtinguts el 2023, pel present any, la Junta Directiva es marca com a principals objectius el de incrementar la captació de projectes innovadors i industrials; continuar la col·laboració amb la xarxa EMPRÈN i XIP d’ACCIÓ; reforçar la nostra veu en els esdeveniments d’early stage europeus europeus a través de la nostra col·laboració habitual amb l’EBAN; i, per últim, consolidar la nostra base inversora industrial d’empresaris a través de buscar activament projectes d'innovació per a què els nostres businessangels puguin invertir per fer créixer les empreses.

Aquest objectiu reflecteix l'interès de la BANC a ampliar la seva influència i atraure més projectes d'alt valor afegit, tant a nivell nacional com internacional. Un repte que haurà de desenvolupar la Míriam Casillas i López, titulada en el doble grau d’Administració i Direcció d’Empreses i Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona, i persona que pren el relleu de Carlota Riba en la coordinació i gestió de l’entitat.

Sobre BANC

BANC va ser la primera xarxa privada catalana i espanyola de Business Angels, va néixer per iniciativa de la patronal Cecot i d’Autoocupació a l’any 2013, amb el suport de l’Institut Català de Finances (ICF). A l’hora, BANC compta amb el recolzament d’ACCIÓ i està integrada en la Xarxa d’Inversors Privats (XIP) i a la xarxa EMPRÈN, és membre d’ESBAN, AEBAN, de la European Business Angels Network (EBAN) i és membre promotor a Espanya de la xarxa global de Business Angels (GBAN).

BANC-Business Angels Network de Catalunya

C/Veneçuela 103, 1r. pis (districte 22@)

08019 BARCELONA / Tel: 93 266 70 67

info@bancat.com