La Cecot i la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana obren marcs de col·laboració que generin nous projectes en l'àmbit de l'economia social

El president de la Cecot, Xavier Panés i el president de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana, Joaquim Uriach, han signat un conveni de col·laboració entre ambdues entitats.
  •  X. Panés, president de la Cecot: “A l’ADN de la nostra organització empresarial mantenim un fort compromís social que vincula el creixement econòmic empresarial a la cohesió social, al desenvolupament sostenible i al manteniment de l’estat del benestar. I obrir vies de col·laboració amb el Palau de la Música Catalana, com a institució amb vocació social, entra dins d’aquest propòsit”.
  • J. Uriach, president del Palau de la Música Catalana: “Des de la Fundació Orfeó Català- Palau de la Música Catalana estem impulsant noves línies d’activitat que vinculin l’entitat amb la sostenibilitat, la cerca de la innovació i la digitalització, posicionant-nos així com una entitat oberta, pionera i arriscada en la gestió cultural i la cerca de l’impacte en la societat a través de la nostra raó de ser: la música”.

El president de la Cecot, Xavier Panés i el president de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana, Joaquim Uriach, han signat un conveni de col·laboració que comporta l’establiment d’un programa d’accions de difusió cultural a la massa associativa de la patronal catalana i l’apertura de marcs de diàleg que generin nous projectes en el marc de l’economia social.

La Cecot posa a disposició del Palau de la Música Catalana els seus equips d’experts en diferents àmbits empresarials com ho poden ser la transformació digital o la transició ecològica per a l’activitat cultural. “Els serveis que ofereix una organització com la Cecot en l’acompanyament, la informació específica o l’assessorament especialitzat ens poden beneficiar de manera directa a l’activitat de les diferents línies de treball que pretenem impulsar des del Palau”, afirma Uriach.

Per la seva part, Panés ha remarcat l’impacte d’aquest conveni per la Cecot, “A l’ADN de la Cecot mantenim un fort compromís social, heretat dels industrials del segle XIX, i que vincula el creixement econòmic empresarial a la cohesió social, al desenvolupament sostenible i al manteniment de l’estat del benestar. La nostra missió és ajudar les empreses a que la seva activitat es consolidi, arreli i creixi a l’hora que defensem que aquesta generació de riquesa de les empreses repercuteixi en part al territori, a la societat, a les persones”, ha manifestat el president de la Cecot qui ha afegit que “crec que molts estareu d'acord amb mi quan dic que l'associacionisme ha fet gran aquest país. Qui participa en la vida associativa, ja sigui en l'àmbit cultural com pot ser la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana, en l’esportiu, el social o l’empresarial, com és el meu cas, pot reconèixer la importància de la societat civil en qualsevol comunitat, sigui local o global. Aquestes organitzacions són crucials per construir el bé comú i han jugat un paper fonamental com a contrapart o com a complement de l'acció dels governants al llarg de la història”.

Des del punt de vista de la Cecot, el Palau de la Música Catalana forma part d’un entramat corporatiu privat a Catalunya que, com la mateixa Cecot i moltes altres entitats, permet assumir reptes col·lectius des de la col·laboració publicoprivada. “I nosaltres apostem perquè el país no perdi aquesta riquesa de societat civil que gaudim i que no tots els territoris tenen la sort de tenir”.

En aquest context, ambdues entitats expressen la seva voluntat de treballar per dinamitzar l’entorn de l’economia social i de la responsabilitat social corporativa, i de realitzar actuacions conjuntes per al seu desenvolupament i promoció.

Sobre la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana

La Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana és l’entitat privada que gestiona l’activitat del Palau de la Música Catalana i el cors de l’Orfeó Català. Una entitat oberta, dinàmica i plural, amb un sòlid arrelament al país i amb el propòsit de millorar la societat a través de l’excel·lència artística de la programació musical, la pràctica del cant coral i la divulgació del patrimoni, tot transmetent valors universals i enfortint la cultura catalana. La Fundació OC-PMC és qui gestiona i desenvolupa els objectius de l'Associació Orfeó Català, una associació sense ànim de lucre fundada fa més de 125 anys que té com a seu el Palau de la Música Catalana i que representa un dels principals motors de la cultura i la tradició coral catalanes. L'Associació té el seu origen en el cor vocacional fundat el 6 de setembre de 1891 per Lluís Millet i Amadeu Vives que va ser l'impulsor de la construcció i és el propietari de l’edifici del Palau de la Música Catalana.