L’alumnat del “Jove no t’aturis!” comença el seu període de pràctiques a empreses del sector industrial

La iniciativa s’engloba dins de la 4a edició del projecte Singulars de Garantia Juvenil que orienta i forma a les persones participants en tres certificats de professionalitat: activitats auxiliars de magatzem, activitats auxiliars de comerç i operacions auxiliars de muntatges i manteniment d’equips elèctrics i electrònics.
  • El programa és una iniciativa del Servei d’Ocupació de Catalunya en el marc de la iniciativa d’ocupació juvenil i que compta amb el finançament del Fons Social Europeu.
  • El projecte pretén cobrir la necessitat de professionals qualificats que tenen les empreses dels sectors industrials a causa de la manca de relleu generacional.

Terrassa, 11 juliol del 2022. Cecot Formació i Desenvolupament posa en marxa les pràctiques professionals de la iniciativa ‘Singulars’ adreçada a joves inscrits al registre de Garantia Juvenil, sota el projecte “Jove, no t’aturis!” amb l’objectiu de promoure la millora de l’ocupabilitat juvenil, treballant els diferents perfils professionals de manera individual i d’aquesta manera, incentivar la contractació laboral. És la quarta edició d’aquest programa que s’impulsa des de l’entitat.

En aquesta edició, Cecot Formació i Desenvolupament capacitarà, professionalitzarà i orientarà a 45 joves d’entre 16 i 29 anys, en tres especialitats: activitats auxiliars de magatzem, activitats auxiliars de comerç i operacions auxiliars de muntatges i manteniment d’equips elèctrics i electrònics. Com a novetat principal, la formació que s’està impartint és de 3 activitats formatives conduents a certificat de professionalitat que inclou el mòdul de pràctiques en centres de treball.

“El pla contempla una formació formal teòrica i pràctica per tal que els joves obtinguin el reconeixement i les acreditacions de les unitats de competència que componen el certificat, a més d’una titulació oficial reconeguda a tot l’estat espanyol”, explica Eulàlia Martínez i Puig, directora de Cecot Formació i Desenvolupament.

La darrera edició del 2021 “Jove, aposta pel teu futur” va tancar amb resultats positius, atès que el 40% dels participants s’ha inserit laboralment i un 25% ha retornat al sistema educatiu. Respecte a les dues edicions anteriors, s’han professionalitat més d’un centenar de joves i els resultats en relació amb el retorn al sistema educatiu i inserció al món laboral han estat superiors al 50%.

Els joves disposen d’un espai on reben serveis d'orientació i tutorització individual, per tal d'aconseguir una inserció laboral estable o el reingrés al sistema educatiu formal. A més, el programa inclou formació en habilitats comunicatives i emocionals que incideix en actituds i experiències en el context de les relacions humanes i socials en el context laboral.

Iniciatives com “Jove, no t’aturis!” incideixen en les dificultats d’ocupació que tenen les empreses i, per tant, afavoreixen l’entrada o reincorporació de les persones joves aturades al món laboral. D’altra banda, el projecte també pretén cobrir la necessitat de professionals qualificats que tenen les empreses dels sectors industrials a causa de la manca de relleu generacional.

Cecot Formació i Desenvolupament

Des de 1996 Cecot Formació treballa per apropar la formació que necessiten les empreses per fer front als canvis tecnològics, econòmics i socials que es produeixen en la nova societat del coneixement.

Cecot Formació i Desenvolupament és una entitat en contacte permanent amb el teixit empresarial del sector industrial del territori i coneixent de primera mà algunes de les seves dificultats, com per exemple la de trobar nous perfils laborals, sobretot entre la població jove. A aquest projecte es donen solucions a aquestes dificultats que tenen les empreses i per tant, s’afavoreix l’entrada o reincorporació de les persones joves aturades al món laboral. D´altra banda també es pretén cobrir la necessitat de professionals qualificats que tenen les empreses d’aquests sectors a causa de la manca de relleu generacional.