Notes de Premsa

Cerclemón destinarà els 8.000€ del “Salta!” per a projectes d’investigació sobre malalties infantils

Prop d’un miler de nens i nenes han participat de la 5a edició del Salta! solidari organitzat per Cerclemón amb l’objectiu de col·laborar en projectes d’investigació promoguts per les associacions Mua Solidaris, Mi Compañero de Viaje, Todos contra la Histiocitosis i Ivet, una cura MSD.
  • La Plaça Vella va acollir prop més de 4.000 persones durant la jornada solidària del dissabte 7 de setembre.
  • La recaptació contempla la venda de tiquets pels inflables i les donacions d'empreses.

Cerclemón és la comissió filantròpica del Cercle Cecot de Joves Empresaris i el passat dissabte va organitzar a la Plaça Vella de Terrassa, la 5a edició de l’activitat solidària Salta! que l’any passat va recaptar i lliurar dos mil dos-cents seixanta-set euros per poder desenvolupar i dur a terme els projectes de tres associacions de lluita contra el càncer infantil.  Enguany ha assolit una recaptació rècord en comparació amb les edicions anteriors, motivada principalment per l’augment de la col·laboració directa d’empreses.

El Salta! és una activitat que es va consolidant a la ciutat amb l’objectiu de recaptar fons per a la investigació sobre el càncer i altres malalties. Consta de la ubicació de diferents castells inflables instal·lats al centre de Terrassa durant tota la jornada del dissabte on els més menuts de casa puguin gaudir d’una activitat a l’aire lliure a l’hora que les famílies fan una petita aportació a projectes solidaris destinats a millorar la salut i el benestar d’infants que pateixen càncer infantil o malalties minoritàries.

En paral·lel a la recaptació obtinguda de la venda de tiquets dels inflables i donacions d’empreses membres de la Cecot, les associacions solidàries tenen l’oportunitat d’explicar al públic adult la tasca que desenvolupen per la lluita contra les malalties infantils.

El president de Cerclemón, Santi Ventalló, fa balanç positiu de la 5a jornada del Salta i afirma que “des de la comissió volem agrair a la ciutat de Terrassa, i en especial als infants terrassencs, el seu entusiasme i la seva energia durant la diada.  Agrair també, i sobre tot, a les empreses i membres de Cecot per les seves aportacions econòmiques que de ben segur ajudaran moltíssim a que les entitats i associacions Mua Solidaris, Mi Compañero de Viaje, Todos contra la Histiocitosis i Ivet, una cura MSD segueixin endavant en la lluita contra les malalties infantils.”

Cerclemón és una comissió del Cercle Cecot de Joves Empresaris, un grup d’empresaris que es va constituir dins la patronal Cecot ara fa més de 18 anys. Concretament Cerclemón té com objectius, entre d’altres, fomentar la responsabilitat ètica i social del teixit empresarial, participar en iniciatives de caràcter solidari, col·laborar amb fundacions i ONGs, oferir assessorament i contactes empresarials a institucions pel desenvolupament dels seus projectes solidaris. Els seus membres són empresaris i empresàries en actiu que consideren que la seva major aportació és el seu coneixement, experiència empresarial i el seu capital humà.

Associació Mua Solidaris

Mua és una associació que té com a finalitat recaptar fons per la investigació de la leucèmia infantil, destinant el 100% dels seus beneficis a l’Hospital San Joan de Déu.

Parteix de la iniciativa d’una àvia d’un nen amb leucèmia que s’hi vol implicar activament en la donació de fons per la investigació d’aquesta malaltia.

#Micompañerodeviaje basa la seva activitat en el suport a Grups de recolzament per joves amb càncer, mitjançant Oncolliga, i en recaptar fons per la investigació contra el càncer infantil i juvenil mitjançant l’Eric Abidal Foundation i l’Institut de Recerca de la Vall d’Hebron.

Asociación Todos contra la Histiocitosis

Aquesta associació es va constituir farà prop més de quatre anys per donar a conèixer la malaltia i recaptar fons perquè s’investigui sobre ella ja que les histiocitosis són un grup molt heterogeni de malalties rares que afecten bàsicament els infants. Són provocades per l'activació anormal i molt intensa d'uns glòbuls blancs molt específics, poden afectar qualsevol òrgan del cos i, en els casos més greus, precisen tractaments amb quimioteràpia i, fins i tot, trasplantaments. L’associació treballa intensament amb l’Hospital de Sant Joan  de Déu per no aturar la seva investigació.

#Ivet, una cura MSD

La Ivet és l’únic cas amb MSD conegut a Espanya. Les Fundacions existents han fet molt bona feina i els pares de la Ivet estan convençuts que cada vegada falta menys per poder millorar la vida de tots els nens afectats.

La Fundació MSD – Dèficit Múltiple de Sulfactasa té com objectiu promoure i donar suport als avenços en la investigació científica de la malaltia MSD, un trastorn metabòlic hereditari molt poc comú,  causat per la mutació del gen SUMF1. La  malaltia és progressiva i fatal, que afecta principalment el sistema nerviós central i provoca el retard de la psicomotricitat com a primers símptomes. Aquesta condició caracteritzada per múltiples deficiències de sulfatases (enzims arilsulfatases A, B i C). Actualment no hi ha cap tractament per la seva cura.

Fotografia del 5è Salta! solidari