Pau Relat, Joaquim Uriach, Ignasi Rafel i Joan Sanfeliu s’incorporen al Comitè Executiu de la Cecot pocs dies abans de la celebració de la seva assemblea general

La Cecot finalitza un procés de renovació del seu Comitè Executiu amb la incorporació de quatre membres nous aquest mes de juny, que el president Xavier Panés presentarà durant l’assemblea general ordinària de l’entitat prevista per al 26 de juny.
  • El president de MAT Holding, Pau Relat; el conseller d’Uriach, Joaquim Uriach; el director general de Talman Group, Ignasi Rafel i el director general de Productos Montblanc, Joan Sanfeliu formaran part de l’equip de governança més pròxim a Panés.

Terrassa, 11 de juny de 2024. Aquest mes de juny, el president de la patronal catalana Cecot, Xavier Panés, ha dut a terme els darrers canvis en la composició del Comitè Executiu de l’entitat, incorporant quatre membres nous a aquest òrgan consultiu en dependència directa del president de l’entitat. Els canvis s’emmarquen en un procés de renovació iniciat amb la seva elecció com a nou president de la Cecot, el juliol de 2022.

En el moment de la seva investidura com a president, Panés va agrair la predisposició de la majoria de membres del Comitè Executiu a acompanyar-lo durant un temps en la seva nova etapa al capdavant de l’entitat per poder desenvolupar un nou Pla estratègic 2022-2025 per la Cecot. De les primeres decisions que Panés va prendre a l’inici del seu mandat la més estratègica va ser la de nomenar quatre vicepresidències entre els membres del CE per iniciar una etapa de governança col·legiada més pròxima al propòsit del nou Pla Estratègic on la representació de la Cecot sigui compartida i emani dels col·lectius empresarials que la componen. Així doncs, es van constituir quatre vicepresidències que ostenten Francesc Roca, president de l’Institut Industrial-Gremi Tèxtil; Núria Betriu, presidenta del Club Internacionalització; Toni Palet, president del Gremi de la Construcció i Carlos Garriga, president de la Federació del Metall, que s’han consolidat i continuen vigents.

La segona novetat introduïda per Panés en l’àmbit de la governança ha estat vincular els màxims representants dels diferents Clubs professionals i Comissions a la Junta Directiva de la Cecot. Així doncs, els representants dels Clubs de Recursos Humans, Fiscal i Financer, de Màrqueting i Vendes, d’Innovació i Tecnologia i d’Internacionalització, i de Cecot Comerç, el Cercle de Joves Empresaris, l’Espai Empresa Social i la Comissió d’Energia tenen veu en el marc de la Junta Directiva que fins ara estava acotada només als representants de gremis i associacions empresarials.

Aquests canvis culminen aquest mes de juny amb l’entrada de Pau Relat, Joaquim Uriach, Ignasi Rafel i Joan Sanfeliu al Comitè Executiu alliberant del compromís a membres com Manuel Jiménez, ja jubilat, o Joaquim Bretcha, Ignasi Cusidó i Cristina Escudé que requerien assumir altres responsabilitats tan professionals com dins la mateixa organització patronal.

Així doncs, la composició final del Comitè Executiu de la patronal Cecot, pocs dies abans de celebrar la seva assemblea anual el pròxim 26 de juny, queda de la manera següent:

President: Xavier Panés (Tecmesy Ibérica)

Vicepresident: Francesc Roca (Finish Tint)

Vicepresidenta: Núria Betriu (Pastisart)

Vicepresident: Carlos Garriga (Grup Mikalor)

Vicepresident: Toni Palet (Construccions Egara)

Vocal: Paco Hoya (Hoya assegurances)

Vocal: Jordi Parera (Top Cable)

Vocal: Daniel Puente (DSL Enginyeria i Arquitectura)

Vocal: Xavier Queralt (La FACT)

Vocal: Ninna Torres (Panona Import)

Vocal: Pau Relat (MAT Holding)

Vocal: Joaquim Uriach (Uriach)

Vocal: Ignasi Rafel (Talman Group)

Vocal: Joan Sanfeliu (Productes Montblanc)

Secretari: Oriol Alba.

“Que en Pau Relat, en Joaquim Uriach, n’Ignasi Rafel i en Joan Sanfeliu hagin acceptat formar part de l’equip de l’actual Comitè Executiu és un honor per mi i una vàlua positiva per la Cecot”, afirma Xavier Panés.

Pau Relat, president de MAT Holding, grup empresarial que compta entre les seves companyies amb Indústries Químicas del Vallès, Riegos Iberia (Regaber), Hidroglobal Tecnologías del Agua, Questia i Grupo VICAN. Llicenciat en Farmàcia per la Universitat de Barcelona ha desenvolupat part de la seva trajectòria professional en empreses del sector químic. En l’àmbit institucional, ha estat president de l’AEPLA (Asociación Empresarial para la Protección de las Plantas) durant més de quatre anys, president de la Comissió d’Internacionalització de la Cambra de Comerç de Barcelona, durant vuit anys, i actualment presideix el consell d’Administració de Fira de Barcelona.

Joaquim Uriach, conseller d’Uriach, empresa de producció líder a Europa en Healthcare amb seu a Sant Cugat del Vallès. Llicenciat en dret per la UAB compta amb un mestratge en dret internacional per la University of Westminster, un MBA per Esade i un PDG per IESE BS. Uriach ha desenvolupat els més de trenta anys de trajectòria professional a l’empresa familiar ocupant diferents càrrecs. En l’àmbit institucional destaquen els dos anys de presidència del patronal d’Esade, els més de quatre anys com a tresorer a l’IEF (Instituto de la Empresa Familiar) i, actualment, com a president de la Fundació Orfeó Català – Palau de la Música Catalana.

Ignasi Rafel, soci de Talman Group i reconegut Head Hunter en perfils directius. Format com a enginyer superior industrial per la UPC, compta amb un MBA d’Esade i un PDG de negocis de l’IESE BS. Durant més de vint-i-un anys ha desenvolupar la seva trajectòria professional com a soci i director general de Talman, empresa de consultoria estratègica orientada a desenvolupar i transformar empreses mitjançant els seus directius i òrgans de govern. En paral·lel ha desenvolupat tasques de docent a Esade durant més de disset anys i ha ocupat diferents càrrecs docents o als òrgans de governança tant d’Esade com del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya. Destaca la seva implicació i participació activa, durant més de deu anys, en programes radiofònics destinats a tractar l’àmbit dels recursos humans, la cerca de feina i la gestió del talent en emissores com Catalunya Ràdio, RNE o Punto Ràdio.

Joan Sanfeliu, empresari i director general de Productos Montblanc. Format com a enginyer superior industrial per la UPC, compta amb un MBA d’Esade. Va començar la seva trajectòria professional a Nestlé i posteriorment ha desenvolupat càrrecs directius en diferents empreses de l’àmbit de la consultoria empresarial i financera, entre elles Cluster Consulting, Sigma Partners o Abantia. Fa més de vint-i-un anys que dirigeix l’empresa Productos Montblanc dedicada a la fabricació de productes de cautxú. En l’àmbit institucional forma part de la Junta del Club d’Empresa Familiar d’Esade Alumni i també és membre de la Junta de la Real Federación Española de Vela, com a tresorer.

“Estic segur que aquestes noves incorporacions aportaran un valor incalculable per la nostra entitat perquè la seva experiència i visió estratègica, sumada a la dels actuals membres del CE, ens permetran abordar els reptes futurs en l’àmbit de l’associacionisme empresarial amb confiança i continuar oferint valor al teixit empresarial català que representem”, conclou Panés.