La Cecot distribuirà un milió de mascaretes de protecció a preu de cost per donar cobertura a prop de cent mil treballadors

La patronal ha arribat a un acord de col·laboració amb l’empresa alemanya Hartmann per poder oferir les mascaretes de protecció a empreses i autònoms.
  • L’acord, del que també hi participen CIESC i FEM, comporta la distribució d’aquest material de seguretat a preu de cost per tal d’ajudar les empreses i els autònoms a reprendre l’activitat garantint la protecció del seu personal.
  • Les darreres setmanes, la Cecot ha estat apel·lant a la implicació de tothom i a la responsabilitat social en diferents àmbits com el bancari o el de l’Administració per poder salvaguardar el teixit empresarial. L’acció de compra agregada de les mascaretes respon a aquest objectiu a l’espera que es normalitzin els canals de distribució habituals.

Malgrat haver prorrogat l’estat d’alarma fins el 26 d’abril, el Ministeri de Treball ha anunciat que dilluns 13 aixecarà les restriccions laborals decretades el passat 29 de març. L’anunci del Ministeri seria ben rebut pel teixit empresarial i els autònoms si no fos perquè aquesta reincorporació a l’activitat, des del punt de vista del propi empresariat, caldria fer-la amb els materials de prevenció i seguretat bàsics com mascaretes, guants o gel hidroalcohòlic. Uns materials que està sent molt difícil trobar al mercat en grans quantitats o bé de cost elevat en quanties petites o d’ús particular.

“Realment no entenem com es continuen prenent decisions polítiques al marge d’analitzar i preveure l’operativa que s’ha de desenvolupar amb posterioritat a la decisió”, s’exclama Antoni Abad, “el sector empresarial, i sobre tot els autònoms, estaran encantats de poder reprendre l’activitat però donada la manca de material de prevenció, d’aquí a dos dies ens podem trobar amb un nou canvi de decisió per part del Govern per evitar un possible rebrot del COVID-19”.

Acord amb Hartmann per abastir les empreses associades amb un milió de mascaretes

En paral·lel al fet que algunes associacions de l’entitat com ara el Gremi de Transports i Logística de Catalunya, el Gremi de la fusta, l’Institut Industrial-Gremi Tèxtil o el Gremi de Professionals de la Imatge de Catalunya, i que desenes d’empreses hagin estat col·laborant desinteressadament, a títol particular, amb els hospitals i els professionals sanitaris des de l’inici de l’Estat d’Alarma, la Cecot va iniciar gestions amb empreses subministradores de material de seguretat amb previsió al reinici de l’activitat productiva. Els dies previs a l’Estat d’Alarma les empreses ja van experimentar greus dificultats per trobar material com el gel hidroalcohòlic o les mascaretes i, per tant, era de preveure que quan s’aixequessin les restriccions laborals es tornaria a patir un dèficit d’elements de protecció.

“En aquests moments les empreses tenen greus dificultats per poder-se proveir al mercat d’aquest tipus de material i és per això que la compra agrupada que hem aconseguit fer des de la Cecot i gràcies a la sensibilització que ha demostrat l’empresa Hartmann per poder-ho fer a preu de cost per als nostres associats, serà possible assegurar el subministrament d’un milió de mascaretes quirúrgiques tipus IIR, amb les que es podran donar cobertura a uns cent mil treballadors”, explica Abad.

Les empreses d’associacions com CIESC (Consell Intersectorial d’Empresaris) i la FEM (Federació Empresarial del Metall) també es beneficiaran d’aquest acord que ha pogut tancar la Cecot. En funció de les necessitats que expressin les empreses i del ritme amb què es normalitzi l’activitat i els canals de distribució, la Cecot valorarà tornar a plantejar una compra agregada en altres productes EPIs o els tests massius que puguin ajudar a la gestió i coordinació interna de les empreses.

En paral·lel la Cecot continua assessorant i donant suport a les empreses de la mà dels experts de Prevint, Societat de Prevenció en tots aquells aspectes relacionats amb actuacions preventives de salut laboral i, amb especial èmfasi, en l’àmbit del teletreball i dels treballadors especialment sensibles (TES).

“El nostre compromís és el d’ajudar a totes les empreses a continuar amb la seva activitat, oferint-los eines de prevenció de riscos perquè, un cop finalitzi l’estat d’alarma els seus treballadores i treballadores puguin retornar a la feina amb les millors condicions i adoptant les mesures de seguretat necessàries”, conclou Abad.

SERVEIS DESTACATS: