La Cecot comparteix amb el president del Parlament, Josep Rull, la preocupació del teixit empresarial per l’estabilitat sociopolítica a Catalunya

Panés: “reduir la burocràcia per l’excés de normativa que tenim a hores d’ara és una demanada històrica de les empreses, però també ho és de la ciutadania. El Parlament hauria de tenir-ho en compte sempre que es plantegin noves propostes legislatives”.
  • La patronal catalana ha traslladat a Rull la necessitat d’un pacte dels grups parlamentaris per assolir una necessària simplificació administrativa i una major eficiència dels processos.

Terrassa, 18 de juliol de 2024 – El president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, ha mantingut una trobada institucional amb el president de la Cecot, Xavier Panés, i una representació de membres del comitè executiu de l’entitat, aquest matí, a la seu de la patronal catalana.

A més de Rull i Panés a la reunió han participat el vicepresident de la Cecot, Toni Palet, el secretari general, Oriol Alba, la presidenta del Cercle de Joves Empresaris, Ninna Torres i els membres del comitè executiu Ignasi Rafel, Jordi Parera, Dani Puente, Paco Hoya i Xavier Queralt. Per part del Parlament, el president Rull ha estat acompanyat per Xavier Reinaldos, cap del gabinet.

Durant la trobada, els representants de la Cecot han mostrat a Rull la preocupació del teixit empresarial vers la situació d’inestabilitat sociopolítica a Catalunya i han expressat urgència tant en la constitució d’un nou Govern que prengui decisions i gestioni, com que en l’àmbit parlamentari es pugui definir una agenda de treball d’acord amb les necessitats del país.

“A més de l’estabilitat per Catalunya, també hem insistit en un tema del qual n’estem fent bandera des de fa més d’una dècada”, ha explicat Xavier Panés, “i és que necessitem que el Parlament legisli sota criteri de simplificació administrativa i d’eficiència. Hi ha un excés de burocràcia, un excés de lleis i normatives, complexes, algunes d’elles fins i tot arriben a contradir-se... cal endreçar, reduir i simplificar. I no només ho estem reivindicant per les empreses sinó que és quelcom que també té un impacte directe sobre la ciutadania”.

El president del Parlament s'ha compromès a "fer seva la petició de millora i simplificació normativa per agilitar processos i donar seguretat jurídica", tal com li han traslladat a la reunió.

Rull, qui ha signat el Llibre d’Honor com a màxim exponent de la institució que representa la sobirania nacional de Catalunya, ha deixat constància escrita de la transcendència de la tasca que desenvolupa una entitat com la Cecot i d’uns valors que coneix arran de la seva trajectòria personal i professional, i que comparteix “Avui la Cecot representa [...] els millors valors que han fet de Catalunya una nació pròspera, avançada, moderna, [...] Valors de solidesa perenne com la cultura de l’esforç, la promoció del talent com a primera matèria estratègica del país, l’empresa amb un profund sentit de responsabilitat social i com un compromís insubornable amb aquesta terra. He tingut el privilegi de poder estar amarat d’aquests valors de la Cecot que porto personalment integrats. Aquesta ha estat una immensa escola i una font insadollable d’inspiració”.

La Cecot comparteix amb al president del Parlament, Josep Rull, la preocupació del teixit empresarial per l’estabilitat sociopolítica a Catalunya