Ignasi Cusidó assumeix la presidència del Club Cecot Internacionalització amb el compromís d'ajudar les empreses a enfrontar els reptes globals

Cusidó proposa tres objectius durant el seu mandat: fomentar el networking i la mentoria, adaptar les empreses al nou entorn internacional i acompanyar-les en el procés d’internacionalització.
  • Núria Betriu deixa la presidència del Cub Cecot Internacionalització per dedicar-se a les funcions de representació institucional de la Cecot com a vicepresidenta de l’entitat.
  • “Des del Club hem d’ajudar les empreses a navegar pels reptes del proteccionisme creixent i altres barreres comercials, proporcionant eines i estratègies per mantenir i expandir la seva presència internacional; oferir serveis que permetin externalitzar funcions crítiques com la de l'export manager per a les pimes, i animar les empreses exportadores a fer el salt cap a la internacionalització plena amb implantacions locals”.

Terrassa, 28 de juny de 2024 - Després d'un mandat de cinc anys, Núria Betriu deixa la presidència del Club Cecot Internacionalització i passa el relleu a Ignasi Cusidó, actual conseller delegat de l’empresa Lamp. Betriu, que ha ocupat el càrrec des de l'1 de gener de 2019, continuarà aportant la seva experiència i capacitat de lideratge des de la seva posició de vicepresidenta de la Cecot en el comitè executiu.

Ignasi Cusidó, qui ha forma part del comitè de la patronal des de gener de 2016 fins a maig de 2024 ha estat vocal del Club d’Internacionalització des de l'1 de gener de 2008 i ara n’assumeix la presidència.

Ignasi Cusidó aporta una àmplia experiència laboral en l’àmbit de la gestió d’empreses i en la internacionalització, així com un compromís ferm amb la sostenibilitat i la innovació per al futur del Club Cecot Internacionalització.

Pel que fa als objectius durant el seu mandat, Cusidó ha destacat la seva intenció de redefinir i reactivar la Junta Directiva i fomentar la interacció entre el Club i els socis de la Cecot. A nivell "més personal", explica, vol establir tres eixos de treball específics per al Club, tot i que encara els ha d’acabar de redefinir amb la Junta: fomentar el networking i la mentoria, adaptar a les empreses al nou entorn internacional i acompanyar-les en el procés d'internacionalització. El nou president considera fonamental aprofitar les experiències de les empreses exportadores per crear una xarxa de suport i compartir coneixements amb les empreses que estan començant en l'exportació, “compartir coneixements entre empreses amb diferents nivells d'expertesa en l'exportació i fomentar la mentoria són línies de treball que impulsarem i intensificarem".

Com a nou president, Cusidó ha mostrat el seu compromís d’ajudar les empreses a “navegar pels reptes del proteccionisme creixent i altres barreres comercials, proporcionant eines i estratègies per mantenir i expandir la seva presència internacional”  i oferir serveis que permetin “externalitzar funcions crítiques com la de l'export manager per a les empreses petites i mitjanes, i animar les empreses exportadores a fer el salt cap a la internacionalització plena amb implantacions locals”.

Les empreses afronten diversos reptes en el procés d'internacionalització actualment, entre els quals destaca un proteccionisme creixent. “Molts països estan implementant aranzels i estratègies tècniques que dificulten l'accés als seus mercats, un fenomen iniciat fa uns anys per l'administració Trump i que no s'ha aturat”, explica Cusidó. A més, els entorns econòmics i polítics canviants, caracteritzats per la volatilitat, la incertesa, la complexitat i l'ambigüitat, “requereixen una gran creativitat i resiliència per adaptar-se i prosperar. També és necessari tenir en compte que la internacionalització és un procés a llarg termini que necessita paciència, ja que els resultats no són immediats i requereix inversions contínues”. En aquest sentit, el president ha subratllat que davant el repte de la internacionalització, el Club ofereix suport i acompanyament estratègic per a les empreses en cada etapa del seu procés d'internacionalització, identificant les seves necessitats i oferint solucions adaptades.

Pel nou president del Club, la diversificació de mercats és essencial per reduir el risc, “però això implica estar preparat per ajustar-se a les fluctuacions del mercat, ja que un mercat pot prosperar mentre un altre cau. Les empreses han de carregar-se de paciència, ser resilients i tenir una visió a llarg termini, entenent que la internacionalització implica sembrar avui per recollir els fruits en el futur”.

Sota el lideratge d’Ignasi Cusidó i amb nous objectius per als pròxims anys, el Club Cecot Internacionalització reafirma el seu compromís a continuar essent un motor de suport per a les empreses en el seu procés d'internacionalització, ajudant-les a enfrontar els reptes globals i a aprofitar les oportunitats de creixement.

Perfil d’Ignasi Cusidó

Cusidó es va graduar als Estats Units i posteriorment va completar els seus estudis en administració i gestió d’empreses a l’EUNCET. Compta amb un MBA d'EADA, un MDO d’ESADE i recentment ha finalitzat un PDG a l’IESE, compassant la seva preparació acadèmica amb el desenvolupament professional de les seves funcions de director general i conseller delegat de l’empresa familiar.

Amb més de vint anys en la indústria de la il·luminació, Ignasi Cusidó ha ocupat diferents càrrecs de responsabilitat en el grup familiar Lamp i, com a CEO, va dirigir la internacionalització del grup, expandint-lo arreu del món i arribant, actualment, al 70% dels ingressos provinents dels mercats globals. Actualment, l’empresa té 5 filials i 3 oficines pròpies a diferents països.

A més de les responsabilitats a Lamp, Ignasi Cusidó ha estat fundador i primer president del CICAT (Clúster d'Il·luminació de Catalunya), contribuint activament a l'auge de la indústria de la il·luminació com un sector clau per a l'edificació i la societat. És també membre fundador de SECPHO, el Clúster Fotònic de Catalunya, i ha estat part del Consell d'Administració d'ACCIO, implicant-se personalment en el suport a les empreses per innovar i internacionalitzar-se.

Entrevista amb el nou president del Club Cecot Internacionalització, Ignasi Cusidó en aquest enllaç de YOUTUBE!