Cecot i Retailcat demanen al Govern que concreti avui la fase de desescalada on s’ha de situar el sector a partir de dilluns 11

El sector del comerç demana respostes concretes i exigeix conèixer avui els criteris d’apertura. Les empreses no poden esperar al diumenge a última hora a cop de BOE, ja que a tall d’exemple, es necessiten un parell de dies per a desafectar les persones treballadores afectades per ERTOs.
  • El comerç consideraria factible activar la FASE1 per a la seva activitat si s’estableix l’obligació de portar mascareta per part de la ciutadania com a mesura complementària a les que ja han implementat els comerços de productes essencials als seus establiments.

Cecot i Retailcat demanen al Govern de la Generalitat que concreti avui mateix en quina fase del procés de desescalada s’han de situar la propera setmana per disposar de marge de maniobra per poder organitzar els equips, gestionar els ERTOs amb temps i forma, preparar els establiments amb totes les mesures de seguretat i higiene per poder transmetre al client que l’exercici de la compra és segur. Això no es pot fer d’un dia per l’altre. “S’ha de conèixer avui, no podem esperar al diumenge a última hora a cop de BOE, ja que a tall d’exemple, es necessiten un parell de dies per a desafectar els treballadors dels ERTOs”.

No es tracta de forçar l’entrada a la fase 1, si les dades epidemiològiques no evolucionen positivament i cal seguir obert només amb cita prèvia, tot i les dificultats que implica, el comerç s’hi continuarà adaptant.  Tanmateix, les entitats entenen que, un cop demostrat el bon comportament de la major part de ciutadans en quant en la prevenció de la propagació de la COVID-19, també cal prioritzar el benestar col·lectiu que passa per poder reactivar l’economia, per poder obrir comerços i mantenir els llocs de treball. “Necessitem un comerç actiu, sobre tot el de proximitat, per poder pal·liar quant abans l’impacte que la pandèmia està ocasionant i el que ja sabem que ocasionarà en els propers anys, tant per la baixada del PIB com l’increment de les taxes d’atur”.

S’ha demostrat, durant aquestes darreres setmanes en el comerç de productes essencials, que els establiments s’han adaptat a totes les mesures i que no arriscaran la seguretat dels seus treballadors i clients. Amb totes aquestes mesures probablement l’exercici de la compra és molt més segur que qualsevol altra activitat. Si s’obliga per decret a tota la ciutadania a dur mascareta quan surt al carrer i per accedir als establiments comercials, l’activitat podria començar a incrementar-se paulatinament.

SERVEIS DESTACATS: