Teixidors acollirà demà l'emissió en directe de l'especial 'Empresa en temps de COVID-19' promogut per la Cecot i Rac1

Teixidors, empresa social del grup Fundació Antiga Caixa Terrassa, serà l’espai des d’on es realitzarà l’emissió en directe del programa No ho sé, dirigit per Agnès Marquès el pròxim dijous 19 de novembre a Terrassa.
  • Abad: “el que perseguim des de la Cecot amb aquest programa especial del No ho sé és reconèixer el valor empresarial català i continuar reivindicant el paper essencial de l’empresa a la societat.”
  • El programa, més enllà de tractar l’impacte de la pandèmia a diferents sectors d’activitat, compta amb la col·laboració d’entitats que s’han significat pel seu compromís amb el desenvolupament sostenible com Port de Barcelona, l’Asseguradora de Mútua Terrassa i Integral Car, concessionari Kia.

Demà dijous 19 de novembre l’espai de Teixidors a Terrassa acollirà l’emissió en directe d’un programa especial del No ho sé de Rac1 dedicat a ‘l’Empresa en context de COVID-19’. Un programa especial, dirigit i presentat per la periodista Agnès Marqués, i que ha impulsat la patronal Cecot gràcies a la col·laboració de Port de Barcelona, l’Asseguradora de Mútua Terrassa i Integral Car, concessionari Kia.

El programa recollirà les veus de representants empresarials de diferents sectors d’activitat com ara Cristina Escudé, presidenta de Cecot Comerç; Antonio Martínez, president del Gremis de Transports i Logística de Catalunya; Carlos Garriga, president de la Federació Empresarial del Metall; Antoni Abad, president de la Cecot; Jordi Parera, president de Mútua Terrassa; Santi Sans, gerent d’Integral Car concessionari Kia, Xavier Queralt, president de la Fundació Antiga Caixa Terrassa-Teixidors, Enric Mangas, president de la Unió Catalana d’Hospitals,  Mercè Conesa, presidenta de Port de Barcelona i Genís Roca, expert en transformació digital a les empreses i president de RocaSalvatella.

“Davant d’una situació tan inesperada com ho és una pandèmia i després de vuit mesos des del primer estat d’alarma, des de la Cecot insistim encara més a reivindicar el paper essencial de l’empresa a la societat”, explica Antoni Abad, president de la Cecot, “i molt especialment aquest any que el teixit empresarial està fent front a dues pandèmies, la sanitària i l’econòmica”. Per la patronal catalana, el No ho sé del dijous esdevindrà un espai-altaveu per parlar sobre l’esforç que estan fent els autònoms, pimes i plantilles per sobreposar-se a l’impacte de la COVID-19, així com posar en valor el paper i la funció del teixit empresarial dins la societat. I és aquest darrer aspecte el que fonamenta que l’emissió del programa es realitzi des de l’espai de l’empresa social Teixidors a Terrassa, que forma part del grup Fundació Antiga Caixa Terrassa, actualment presidida per Xavier Queralt, també membre del Comitè Executiu de la Cecot.

Teixidors és un projecte que es dedica a la producció manual de mantes, plaids i xals d’alta qualitat, confeccionats amb telers tradicionals de fusta com els del s. XIX, que qualificats treballadors amb discapacitat intel·lectual fan servir amb expertesa per produir peces úniques teixides a mà, que són reconegudes i comercialitzades arreu del món. Un projecte que entén la sostenibilitat com un concepte mediambiental i també social.

“A la Cecot no entenem el creixement econòmic sense el compromís del teixit empresarial amb la societat. Un compromís sostingut en el temps, que malgrat la situació de COVID-19 es manté per tal de garantir un desenvolupament sostenible de les economies i del planeta”, afirma Antoni Abad, president de la Cecot. És una visió comú al nostre teixit associatiu i al d’organitzacions amb les que mantenim una relació institucional i amb qui compartim valors com la sostenibilitat, el medi ambient o el benestar de les persones. És el cas de Port de Barcelona o Kia Integral Car amb l’aposta per l’electrificació de la mobilitat i la descarbonització de l’economia o Mútua Terrassa amb la seva dilatada trajectòria de benefici social i de compromís verd ”.

Sobre “Teixidors” - una empresa social terrassenca que triomfa arreu del món

Des de la seva fundació el 1983, "Teixidors" és un projecte tèxtil, social i respectuós amb el medi ambient que treballa per la inclusió sociolaboral de les persones amb discapacitat intel·lectual. Els seus teixidors són persones expertes i qualificades que produeixen peces teixides a mà d’altíssima qualitat, reconegudes i comercialitzades internacionalment.

"Teixidors" és una empresa social del grup Fundació Antiga Caixa Terrassa que vol  traslladar el missatge de que la sostenibilitat no és només una qüestió mediambiental sinó que és un concepte global que contempla qüestions socials, com la total integració social de les persones o l’aposta per un consum responsable.

La Fundació Antiga Caixa Terrassa té com a fins fundacionals la inclusió de persones amb discapacitat intel·lectual (Fupar i Teixidors), l’atenció a la gent gran (La Llar) i l’acció cultural (Centre Cultural Terrassa).

Teixidors acollirà demà l'emissió en directe del No ho se promogut per la Cecot i Rac1