La plataforma FEMvallès s’uneix al debat sobre la regió metropolitana obert pel PSC barcelonès

FEMvallès celebra la proposta d’obrir el debat sobre la governança regional, però discrepa amb que sigui l’AMB qui hagi de dirigir la regió.
  • Les entitats que conformen la plataforma, reclamen reconeixement per a la perifèria i una visió integral.

El cap de setmana passat, la federació barcelonesa del PSC liderada per Jaume Collboni va presentar una proposta per l’ampliació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona per tot el Vallès i el Maresme en el marc del congrés del PSC-Barcelonès.

Davant l’anunci d’aquesta proposta, els representants de les entitats que conformen la plataforma FEMvallès celebren públicament que s’obri debat sobre la governança regional, quelcom que reclamen també organitzacions socials, econòmiques i cíviques de la perifèria de la regió metropolitana on es concentren més de 2 milions d’habitants i gran part del teixit productiu català.

Tanmateix, FEMvallès explicita la seva discrepància amb què sigui l’AMB qui dirigeixi la regió. En aquest cas, l’agrupació vallesana proposa un planejament regional com el de París i Londres on els territoris externs a la capital compten amb reconeixement i competències que els permetrien un sòlid desenvolupament i la millora de l’equilibri territorial.

La plataforma vallesana considera que cal una visió integral de la regió, la qual resolgui els greus problemes de la perifèria metropolitana com el Vallès, el Maresme o la part alta del Baix Llobregat. Per fer-ho, reclamen un necessari reconeixement de la perifèria com a part important de la regió, així com la destinació de recursos i inversions per al seu desenvolupament.

Antoni Abad, president de FEMvallès afirma que “De la mateixa manera que s’ha dit que Catalunya no existiria sense Barcelona, perquè seríem com la Provença, tampoc Barcelona no seria gaire més que Marsella sense Catalunya. Cal una visió integral del territori que asseguri l’equilibri territorial i el desenvolupament de la regió metropolitana.“

Sobre FEMvallès

La plataforma FEMvallès és una iniciativa promoguda per Cecot, Consell Intersectorial d’Empresaris de Sabadell i Comarca (CIESC), Unió Empresarial Intersectorial Cercle d’Empresaris (UEI) i Via Vallès.

A més a més han subscrit la seva adhesió a la plataforma: Associació d’Empresaris de Castellbisbal, Baricentro, Cambra de Terrassa, CCOO Vallès Occidental i la Catalunya Central, CCOO Vallès Oriental, Maresme i Osona, Cerdanyola Empresarial, Circuit de Barcelona-Catalunya, Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers de Barcelona (delegacions del Vallès Oriental i Occidental), Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (Delegació del Vallès), Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya (Delegació del Vallès), Sant Cugat Empresarial, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i UGT Vallès Oriental i Vallès Occidental.