La Cecot alerta que l'OPA de BBVA sobre el Sabadell tindrà un impacte negatiu sobre les pimes catalanes

Xavier Panés: “més concentració bancària suposaria una inconveniència més a les que ja han de superar les pimes catalanes per garantir la seva continuïtat”.

Terrassa, 9 de maig de 2024 –. Davant la presentació de l’OPA hostil sobre el Sabadell per part del BBVA, el comitè executiu de la patronal Cecot considera que la concentració bancària que suposaria la fusió BBVA i el Sabadell no beneficiarà a ningú, “ans al contrari, la reducció del mercat financer fa que hi hagi menys competència, la qual cosa pot derivar a una pèrdua de condicions per als usuaris, siguin particulars o empreses”, afirma Xavier Panés, president de la patronal catalana.

“En el cas de les empreses el finançament és clau per poder garantir la seva activitat i, sobre tot, per poder dur a terme projectes de transició energètica, transformació digital o internacionalització que els permeti consolidar-se i créixer”, argumenta Panés, “si es redueix el mercat financer l’oferta de condicions a què poden optar deixaran de ser flexibles, sobre tot per a les empreses de dimensió pime”.

D’altra banda, la Cecot lamentaria la pèrdua d’una entitat nascuda al Vallès, amb seu operativa a Sant Cugat del Vallès i molt pròxima al dia a dia del teixit productiu català.