CaixaBank i la Cecot acompanyen a les empreses en la transformació digital dels seus negocis

Ambdues institucions renoven l’acord per a potenciar la digitalització de les petites i mitjanes empreses associades a l’entitat empresarial catalana.
  • El conveni inclou l’acompanyament en la internacionalització de les empreses de l’àmbit territorial de la patronal.

CaixaBank i la Cecot han renovat el seu acord de col·laboració per a acompanyar a les empreses en la seva estratègia de transformació digital mitjançant solucions digitals ajustades a les necessitats dels associats a la patronal terrassenca.

Les mesures preses engloben finançament específic, la bonificació de comissions per TPV i la solució tecnològica d'e-commerce, Social Commerce, que CaixaBank posa a disposició dels petits negocis per ajudar-los a impulsar les vendes online, o PayGold, una solució pensada per rebre pagaments en línia, per correu electrònic o per SMS, sense necessitat que l’empresa tingui una web pròpia.

Ambdues institucions treballaran també conjuntament per acompanyar a les empreses en la seva internacionalització. L’entitat financera posa a la disposició dels associats a la Cecot les seves oficines operatives i de representació per oferir acompanyament a empreses multinacionals europees amb filial a Espanya, així com a empreses nacionals amb projectes a l'estranger. La patronal, per la seva part, seguirà impulsant l’activitat exportadora través del Club Cecot Internacionalització i ajudant a empreses a implantar-se amb èxit en els mercats exteriors.

Durant la signatura, el president de la Cecot, Antoni Abad, ha destacat que “l’impacte de la Covid-19 en la dinàmica empresarial, tant per les empreses que han hagut d’aturar la seva activitat com per aquelles que han pogut anar operant amb restriccions, ha estat important i necessiten que les administracions posin sobre la taula ajudes directes, i que les entitats com les nostres posem eines, mecanismes i sol·lucions que els permeti recuperar al més aviat possible la seva activitat. Des de promoure el crèdit per la liquiditat d’empreses i treballadors, fins a mantenir l’activitat internacional mitjançant contactes virtuals amb delegats internacionals a diferents països amb qui les empreses han pogut replantejar la seva estratègia en mercats exteriors”. La directora territorial de CaixaBank a Barcelona, per la seva part, ha reiterat el suport de l’entitat financera a la patronal catalana amb seu a Terrassa i a les empreses del territori: “La liquiditat d’empreses i autònoms és el pulmó per superar una conjuntura excepcional. Iniciatives com aquesta són clau per atendre les seves necessitats de finançament i pal·liar la davallada de l’activitat econòmica”.

Impuls a les petites i mitjanes empreses

Des que va començar la crisi de la COVID-19, CaixaBank ha activat un ampli paquet de mesures amb l'objectiu d'atenuar els efectes econòmics del coronavirus i donar suport a les necessitats de les empreses. L’entitat financera disposa d’un servei especialitzat en les petites i mitjanes empreses que s’ofereix des de les oficines Business. La seva proposta de valor combina el desenvolupament dels millors productes i serveis adaptats a les peculiaritats de les petites empreses i emprenedors, juntament amb un assessorament proper i integral, no només amb el suport financer sinó també des de l'acompanyament en la gestió del seu dia a dia, per oferir així un servei realment útil.

Des de l'entitat financera s'orienta a les empreses que volen apostar per la internacionalització amb assessorament especialitzat, gestió a distància, àmplia cobertura i solucions financeres adaptades i de qualitat per a les seves operacions a l'exterior. Actualment, s’ofereix aquest servei personalitzat des dels més de 50 oficines Business en tota la xarxa retail, 21 de les quals es troben a la província de Barcelona.

Presència internacional de CaixaBank

La presència internacional de CaixaBank es canalitza a través de diferents vies: de la seva filial a Portugal, BPI; de la seva xarxa de Banca Internacional de sucursals i oficines de representació repartides per tot el món; d'acords de cooperació amb bancs internacionals de primer nivell; i de participació en entitats internacionals.

La xarxa de Banca Internacional de CaixaBank està composta per sucursals al Marroc, el Regne Unit, Alemanya, França i Polònia. Les sucursals estan autoritzades pel regulador local i espanyol per proveir certs serveis financers, com a assessorament, finançament i serveis bancaris com ara comptes corrents, dipòsits, finançament a curt i llarg termini, factoring, confirming… S'adrecen a grans corporates locals i donen servei també a filials d'empreses espanyoles al país.

A més, l'entitat té divuit oficines de representació repartides pels cinc continents: Istanbul (Turquia), Pequín, Xangai i Hong Kong (Xina), Singapur, Dubai (Unió dels Emirats Àrabs), Nova Delhi (Índia), el Caire (Egipte), Alger (Algèria), Johannesburg (Sud-àfrica), Nova York (EUA), Santiago de Xile (Xile), Bogotà (Colòmbia), São Paulo (Brasil), Lima (Perú), Sydney (Austràlia) i Toronto (Canadà). També té dos equips Spanish Desk en el banc austríac Erste Bank i en la mexicana Inbursa per assessorar a empreses clients de CaixaBank en aquests mercats.