La Cecot ha tornat a convocar una nova edició dels Reconeixements al Progrés Empresarial que arriben a la seva 26a edició

Empreses, entitats i persones emprenedores encara poden optar als Reconeixements al Progrés Empresarial, fins el dimarts 2 de novembre.
  • La patronal Cecot celebrarà la “Nit de l’Empresari” el pròxim dimarts 9 de novembre entre el Teatre Principal i els jardins de la seva seu institucional a Terrassa.

Aquest mes d’octubre la Cecot, de la mà d’entitats com CaixaBank, Port de Barcelona, Helvetia o Consorci de la Zona Franca de Barcelona estan impulsant la 26a edició dels Reconeixements al Progrés Empresarial que l’any passat no es van convocar per la irrupció de la pandèmia. L’any 2020 el Comitè Executiu de l’entitat va decidir, per corresponsabilitat amb la lluita contra la propagació de la Covid-19, no organitzar l’acte multitudinari de la Nit de l’Empresari que és el marc on es lliuren els guardons.

Durant el 2020 i el 2021 l’equip de la Cecot ha estat al costat d’empreses i d’autònoms, han viscut i gestionat plegats els reptes que ha suposat la Covid-19: d’una banda els sanitaris i, de l’altra, els econòmics derivats de l’impacte de les mesures de lluita contra la propagació de la pandèmia. “Després d’una dura cursa de fons, amb molts desnivells i alt i baixos, que podríem arribar a definir com una Ultra Trail Empresarial, ara toca continuar avançant en el camí de la reactivació de les nostres empreses i negocis vers un nou horitzó 2022. I cal que ho fem plegats i treballant en xarxa, com sempre”, explica el president de la Cecot, Antoni Abad.

Abad, ha traslladat a les empreses i autònoms associats que “enguany la Nit de l’Empresari arriba adaptada al nou context postpandèmia, però amb l’energia de sempre per continuar posant en relleu la tasca i l’aportació de les nostres empreses a l’economia i a la societat. I ho farem prenent el concepte Km 0 com a punt de partida per començar a retrobar-nos personalment”, primer al Teatre Principal i després al costat, obrint les portes de la seu institucional, reunint presencialment als jardins de la nostra. “Tornem a Terrassa després de cinc anys portant la veu de l’empresariat del Vallès a la capital catalana”, diu Abad, “com ja vaig expressar l’any 2014, hi ha la mateixa distància del Vallès a Barcelona que de Barcelona al Vallès i molts es sorprendrien que darrera de Collserola també hi ha vida intel·ligent. Volem recordar que el Vallès en el seu conjunt és el pol manufacturer i exportador més important del Sud d’Europa i que la col·laboració i complementarietat de la regió metropolitana amb Barcelona és una prioritat per a nosaltres”.

La 26 edició de la Nit de l’empresari de la Cecot continua comptant amb el suport de CaixaBank,Port de Barcelona, Helvetia,Consorci de la Zona Franca de Barcelona,Grupo Preving, L’Asseguradora de MútuaTerrassa, Serafí Indústria Gràfica Endesa, Integral Car, Sanmy, Servaigua, Masachs, GrupoCerezo, Diari de Terrassa i Viaempresa.

El president de la Cecot, Antoni Abad, agraeix el suport, implicació i confiança d’aquestes companyies en un esdeveniment que té com a objectiu premiar l’esforç diari dels equips de treball de les empreses, “i això que aquest any no els ho hem posat fàcil perquè amb tot el context i mesures antiCovid vam prendre la decisió de reemprendre l’organització de la Nit a mitjans de setembre. I malgrat comptar amb només mes i mig per dur-la a terme, totes les entitats han volgut sumar-se a aquest repte de retrobament del teixit empresarial, econòmic i social”.

Ampliat el termini de presentació de candidatures al dimarts 2 de novembre |  26a edició dels Reconeixements Empresarials.

Durant la segona quinzena d’octubre  i fins el proper 2 de novembre estan a l’abast de tothom les bases de participació a la 26a edició dels Reconeixements Cecot al Progrés Empresarial, que enguany ha convocat noves categories com Reconeixement a l’Eficiència Energètica i la Sostenibilitat o la Transformació Digital en tots els sectors d’activitat, tant comerç, com serveis, com indústria. També manté premis i categories ja habituals com la Millor Jove Iniciativa Empresarial o el Premi Caixabank a la pime responsable, entre d’altres.

La finalitat d’aquests guardons és la de distingir públicament empreses, persones i institucions que han fet i estan fent un esforç important pel desenvolupament econòmic i empresarial des de qualsevol àrea. “Les entitats convocants, i Cecot entre elles, creiem que cal distingir les bones pràctiques, cal premiar-les i fer-les públiques per tal que esdevinguin referents per altres empreses del sector. Enguany fa 26 anys (des de 1995) que l’entitat va apostar per aquests premis, tal i com els coneixem a dia d’avui, i a hores d’ara estan consolidats”, ha reiterat Abad.

La patronal Cecot creu que ara és més que oportú que mai reforçar aquelles empreses que, malgrat la disrupció i l’impacte que ha suposat la pandèmia, continuen intentant adaptar-se constantment als canvis de l’entorn, creixent, millorant i continuen podent fer “empresa”.

Els Reconeixements Cecot 2021 es composen d'un total de 7 premis, alguns dels quals estan atorgats o promoguts per altres entitats. Les categories són les següents:

1. Reconeixement a l’Eficiència Energètica i la Sostenibilitat patrocinat pel Port de Barcelona.
  2. Reconeixement a la Transformació digital del sector comerç i/o servei patrocinat per Helvetia.
  3. Reconeixement a la Transformació digital del sector indústria patrocinat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona .
  4. Millor jove iniciativa empresarial – promogut pel Cercle Cecot de Joves Empresaris amb el suport de la xarxa BANC.
  5. CaixaBank convoca en el marc dels Reconeixements Empresarials de la Cecot, la 6a edició del Reconeixement CaixaBank a la pime responsable.

Fora de concurs i a proposta del comitè executiu:

7. Gremi i/o associació empresarial.

8. Personalitat.

També és fa una menció especial a empreses centenàries.

Aquest any les candidatures es podran presentar fins el 2 de novembre.

Com cada any, s’ha habilitat una pàgina web que integra les bases de participació i que es va actualitzant a mesura que l’esdeveniment va avançant: www.nitdelempresari.com.