Notas de Prensa

La Cecot, CercleMón i l’associació MUA Solidaris recapten 21.100 euros per ajudar a la investigació del càncer infantil

El 100% dels beneficis recaptats es donaran a l’Obra Social de l'Hospital Sant Joan de Déu per destinar-los a la investigació del càncer infantil.
  • Les entitats van organitzar un sopar solidari, el passat divendres, on van participar i col·laborar més de dues-centes seixanta persones sensibilitzades amb el fet que la leucèmia infantil no es pugui prevenir i requereixi de la investigació com a única via per tractar-la.
  • Cada any es diagnostiquen uns 1.200 nous casos de càncer infantil a tota Espanya, a Catalunya més de 200, dels que actualment prop del 80% troben cura gràcies a la investigació. L’Associació MUA Solidaris col·labora amb Sant Joan de Déu per trobar solucions també per l’altre 20% de casos.

El passat divendres, la comissió solidària CercleMón, juntament amb l’Associació MUA Solidaris, va organitzar el seu segon Sopar Solidari a la Masia “La Tartana” de Matadepera, amb la participació de més de dues-centes persones i que va recaptar un total de 21.100 euros per la investigació del càncer infantil.

El 100% de la recaptació ha anat destinat a l’Obra Social de l’Hospital Sant Joan de Déu que disposa d’un laboratori d’investigació del càncer infantil, format per un equip de 50 professionals. Mitjançant les donacions de la societat civil, el Laboratori d'Oncologia infantil de l’Hospital Sant Joan de Déu ha crescut exponencialment al llarg dels darrers anys. Actualment, el 75% dels més de tres milions d’euros que es destinen cada any a la recerca pediàtrica a l’Hospital Sant Joan de Déu, i que han permès obrir més d’una desena de línies de recerca, provenen de donacions de la societat civil. “Hem de pensar que el càncer infantil és molt diferent al dels adults perquè no es pot prevenir i la investigació és l’única via per avançar”, van explicar Anto Sanromà i Meritxell Vilaseca, representants de MUA, durant el sopar, “la majoria dels recursos públics i privats que es destinen a la investigació del càncer es centren en el d’adults i els nens son els grans oblidats”.  Cada any es diagnostiquen uns 1.200 casos nous de càncer infantil a tota Espanya, més de 200 a Catalunya. “Gràcies a la investigació, actualment es curen un 80% dels casos, però per molts nens i nenes la medicina encara no té cap solució i per això, des de MUA continuem treballant per aquest 20% de nens que no supera la malaltia”.

MUA és una associació impulsada per la família d’un nen amb leucèmia, la família Sanromà qui va viure en primera persona un diagnòstic de càncer. “Tot va començar l’any 2014 amb la iaia Paquita, aficionada al Patchwork qui, en conèixer la malaltia del seu net, va decidir elaborar guants i clauers per recollir diners per poder col·laborar amb la investigació”, va compartir Anto Sanromà amb els assistents. Aquest va ser el punt de partida per acabar elaborant 1.200 articles que van suposar una recaptació de gairebé 8.000 euros que van destinar íntegrament a l’Obra Social del Hospital Sant Joan de Deu. “Vuit anys de col·laboració incansable que han proporcionat més de 350.000 euros per la causa”, conclou Sanromà.

El sopar va comptar amb l’actuació de Marta Peralta qui va interpretar la cançó “Hi ha dies”, que és la cançó oficial del curtmetratge “No vull ser un Heroi” del director Joan Paüls. Peralta va composar la banda sonora d’aquest curtmetratge basat en el conte original “No vull ser un heroi” que MUA Solidaris va donar a conèixer durant la seva presentació pública com associació per investigació del càncer infantil a Terrassa. El director Joan Paüls, qui va estar present, va tenir clar el gran potencial que suposava el projecte de MUA per recaptar diners per la investigació de la malaltia i tres anys més tard, treballant conjuntament amb en Lluís i l’Anto Sanromà, van aconseguir que el projecte saltés a la gran pantalla i es convertís en un altaveu per conèixer i conscienciar a la societat sobre el càncer infantil.

“De totes les accions que impulsem des de Cerclemón, aquesta del sopar solidari és la que ens permet assolir una major contribució a projectes d’entitats o organismes amb projectes socials i és per aquest motiu que el nostre objectiu és poder consolidar-la en el temps”, afirma Sant Ventalló, president de Cerclemón, “tota l’acció solidària que desenvolupem des de la comissió sempre va en cooperació amb entitats coneixedores del context on tenim intenció de participar i que desenvolupen la seva tasca humanitària, o d’investigació, sobre terreny. L’any passat, el sopar va recaptar 15.150 euros que es van destinar a combatre la soledat no desitjada i l’aïllament social de les persones grans de la mà de la Fundació Amics de la Gent Gran i aquest any, mitjançant el contacte amb MUA Solidaris, vam valorar la tasca que l’Hospital de Sant Joan de Déu està fent en la investigació del càncer infantil i vam decidir recaptar fons per aquesta causa”.

Sobre CercleMón

Cerclemón és la comissió de treball solidari del Cercle Cecot de Joves Empresaris que fomenta la Responsabilitat ètica i social del teixit empresarial, participa en iniciatives de caràcter solidari i col·labora amb fundacions i ONGs.