Notes de Premsa

La FECATRA demana l’actuació i cooperació dels ajuntaments per evitar la proliferació de tallers clandestins

Terrassa, 26 d’abril de 2018. La Federació Catalana de Tallers de Reparació d'Automòbils (FECATRA), ha presentat un any més els resultats obtinguts a través de la plataforma en línia de denúncia contra l’intrusisme i la competència deslleial corresponent a l’any 2017. Els resultats mostren un augment del nombre de denúncies, obtenint dades registrades l’any 2014 i trencant així la tendència a la baixa registrada entre els anys 2015 i 2016.

Pel president de la FECATRA, Celso Besolí, “la tasca realitzada per les associacions, durant més de 4 anys, és insuficient sense l'actuació i la cooperació amb els ajuntaments, ja que són els que tenen les competències per detectar i tancar els tallers clandestins. Són comprensibles les dificultats dels consistoris però també la frustració i sensació de desemparament dels tallers que contribueixen a les arques públiques”. Segons Besolí, “hem de coordinar-nos i treballar junts, per solucionar quelcom que a tots ens afecta: la competència deslleial, la seguretat viària i en el treball i el manteniment del parc de vehicles pel que fa a les emissions i la gestió de residus".

El president de la FECATRA també ha destacat que “el 46,67% les denúncies són per tallers clandestins, mantenint-se el percentatge dels últims anys” destacant que aquest tipus de tallers són fàcilment identificables com a clandestins i que es pot presuposar que l'usuari del vehicle sap què contracta amb un taller d'aquest tipus.

La Federació Catalana de Tallers de Reparació d’Automòbils creu que cal reforçar la difusió adreçada al consumidor, donant protagonisme a la placa blava del RASIC i demana instaurar a les ITV catalanes l'obligació d'exhibir Certificat de Taller que corregeix els defectes greus detectats com es fa a les Illes Balears, a les Illes Canàries i a Galícia.

La FECATRA ha lamentat que, any rere any, s’acumulen els expedients als ajuntaments dels que, en la gran majoria de casos, no hi ha feedback, argumentant que no poden donar informació a l'associació encara que sigui denunciant. Per aquest motiu, demanen que es reverteixi aquesta situació i així poder avaluar tant la inversió feta per les associacions, com l'actuació de l'administració municipal que de moment és excessivament lenta.

Les associacions que integren FECATRA es comprometen a seguir treballant i sol·licitant la col·laboració de les administracions per conscienciar a l'usuari del vehicle que un manteniment responsable del seu vehicle no només afecta la competència i als seus drets com a consumidor i usuari, sinó que també té repercussions en el medi ambient, a la seva seguretat i a la de la resta d'usuaris de les vies públiques, a la seguretat industrial i a la seguretat en el treball, entre d'altres.

Consulta aquí l'informe del període 2014-2017.

Sobre la FECATRA

La Federació Catalana de Tallers de Reparació d’Automòbils, FECATRA, és l’Associació, en el àmbit autonòmic, que coordina i representa els interessos comuns de les associacions catalanes més representatives del sector. La FECATRA està constituïda pel Gremi de Tallers de Reparació d’Automòbils de Terrassa i comarca així com les associacions de Barcelona, ​​Girona, Lleida, Sabadell, Tarragona, representant en el seu conjunt a més de 5.500 tallers de reparació catalans. El Gremi de Tallers de Reparació d'Automòbils de Terrassa i comarca és un gremi adherit a Cecot.