Notes de Premsa

Col·laboració entre el Gremi de la Fusta i Ensenyament per formar 16 joves no ocupats com a auxiliars en treballs de fusteria

Es renova per 11è any consecutiu i ha permès dotar de les competències professionals bàsiques en fusteria i moble i millorar les oportunitats d’inserció laboral de més de 160 joves.

El Gremi també ho considera com una molt bona oportunitat ja que permet la incorporació de relleu generacional a les plantilles de les empreses del sector.

El Gremi de la Fusta ha renovat per 11è any consecutiu el conveni de col·laboració amb el Departament d’Ensenyament que permet finançar un programa de formació i inserció com a pla de transició al treball d’auxiliars en treballs de fusteria i instal·lació de mobles.

L’Ajuntament de Terrassa també contribueix en aquesta iniciativa amb la sessió de les instal·lacions que compleixen amb les condicions reglamentàries ubicats a l’Escola d’Art i Disseny de Terrassa.

El Gremi col·labora també en l’actualització i l’adaptació del currículum formatiu a fi que la formació que reben els alumnes s’ajusti al màxim possible a la realitat empresarial.

El programa formatiu que aborden aquests joves està pensat perquè puguin exercici com a professionals bàsic en fusteria i moble; durant la durada del curs reben formació en mecanització de fusta, ajust i muntatge d’elements de fusteria i mobles, també reben formació en acabats bàsics de fusteria, així com formació en prevenció de riscos laborals en l’ofici. Els alumnes també reben formació transversal en aspectes com les eines de comunicació, l’entorn social i territorial, així com la incorporació al món laboral.

El pla de transició al treball també proporciona la possibilitat de tenir continuïtat d'aprenentatge a la formació professional de grau mig als joves que, encara que no tinguin el graduat, superen la formació i la prova d’accés a cicles; amb la qual cosa se'ls obren dues portes: la del món del treball i el retorn al sistema educatiu per continuar els seus aprenentatges en l'ofici.

Un dels aspectes més destacables, tant pels alumnes, com per a les empreses agremiades, és el mòdul de formació als centres de treball, ja que permet als alumnes, durant 180 hores, completar les competències professionals que han adquirit al centre educatiu i conèixer de primera mà com s’organitzen a nivell productiu les empreses del sector i com es regulen les relacions sociolaborals als centres de treball, amb l’objectiu de facilitar la seva inserció professional. Aquest mòdul s’executa entre els mesos de maig i juny, de manera que durant el mes de març es seleccionen les empreses agremiades que acolliran aquests alumnes.

Sobre el Gremi:

El Gremi de la fusta és una organització empresarial d’àmbit comarcal, vinculada a la patronal Cecot, que agrupa un centenar d’empreses del sector de la fusta bàsicament de l’àrea del Vallès.