Notes de Premsa

L’Autcat acusa els partits polítics de “menystenir i oblidar” el col·lectiu autònom durant la campanya electoral

L’Organització d’Autònoms de Catalunya, Autcat, lamenta el buit i l’oblit dels autònoms en les propostes i promeses dels partits polítics durant la campanya electoral a les eleccions generals.
  • Autcat ha elaborat un decàleg de propostes i mesures per potencial el col·lectiu autònom durant la pròxima legislatura.
  • Rius eleva el to de la crítica: “Decepcionant. Més enllà de la superficialitat de missatges i la manca de propostes concretes sobre polítiques econòmiques, un col·lectiu clau per l’estabilitat econòmica del país com ho som els autònoms, aquesta vegada ni hem entrat en cap moment en debat de campanya. Sembla que obliden que som un gruix important de la població amb dret a vot”.

L’Organització d’Autònoms de Catalunya – Autcat ha elaborat un decàleg de propostes dirigides als grups polítics que concorren a les eleccions generals del 23J amb l’objectiu que el nou executiu i els diputats amb representació parlamentària que formin part de la nova configuració del Congrés, les tinguin en compte durant la pròxima legislatura.

El decàleg de l’Autcat recull propostes i mesures “moltes d’elles ja conegudes pels representants polítics donat que son reivindicacions històriques del col·lectiu autònom i d’altres son propostes que es corresponen a l’actual context socioeconòmic”, explica el seu president, Enric Rius.

El document concreta diferents mesures, organitzades en deu propostes que resumeixen la demanda activa del col·lectiu autònom en:

1-    Mesures de promoció de l’esperit emprenedor i autònom.

2-    Integració del Règim Especial de Treballadors (RETA).

3-    Comptabilitat de pensions i prestacions amb el treball per compte propi.

4-    Plans de pensions d’ocupació simplificats.

5-    Reforma de les pensions.

6-    Prestacions, subsidis i conciliació.

7-    Suport a la conciliació i corresponsabilitat vers les cures.

8-    Propostes per millorar la fiscalitat de les empreses i els autònoms.

9-    Administracions públiques amigables amb els autònoms i emprenedors.

10- Facilitat de finançament.

“Realment, estem molt sorpresos de la superficialitat amb què s'ha plantejat la campanya electoral”, argumenta Rius, “una campanya plena de missatges tòpics i genèrics, i sense explicitar propostes concretes sobre les polítiques econòmiques a desenvolupar”.

Som un país de pimes i autònoms, el 98% de la demografia empresarial del país, “en canvi, els autònoms i autònomes estem sent totalment menystinguts i obviats durant la campanya”, denuncia el president de l’Autcat, “cert és que els representants polítics, històricament, mai ens han fet gaire cas, però com a mínim durant les campanyes electorals feien veure que la situació dels autònoms els preocupava. En aquesta campanya ja no ens trobem ni amb això. El col·lectiu d'autònoms representa un gruix important de la població i dels votants, som un col·lectiu clau perquè hi hagi estabilitat econòmica i perquè, en definitiva, el país funcioni. Però cap partit, reitero, cap partit ha atorgat la rellevància que es mereix el col·lectiu autònom. Ens han “ningunejat” en tot el temps que portem de campanya i lluny de no existir, recordo que tenim capacitat i dret a vot el pròxim 23J”.

Sobre Autcat

L'Organització d'Autònoms de Catalunya (Autcat) és una organització empresarial d'àmbit català, integrada a la Cecot, i té com a missió defensar tant els interessos dels autònoms ja constituïts com dels autònoms emprenedors. Amb més de 1.000 associats, l’organització ofereix una àmplia bateria de serveis d'informació i assessorament empresarial amb l'objectiu de millorar la competitivitat dels autònoms.

Accedeix aquí al decàleg de l’Autcat per potenciar el col·lectiu autònom.