Sala de premsa

Propostes Cecot a les eleccions al Parlament de Catalunya 2024

5 prioritats per millorar la competitivitat de les pimes i estimular l'economia catalana

Davant la convocatòria d’eleccions anticipades al Parlament de Catalunya per al pròxim diumenge 12 de maig des de Cecot demanem als partits polítics que hi concorreran, responsabilitat i compromís per part de tots ells, independentment dels resultats finals de les votacions, per tal de garantir l’estabilitat política i jurídica a Catalunya. Una estabilitat necessària per preservar i promoure l’activitat econòmica del país, mantenir l’ocupació i generar riquesa que acabi redundant en el benestar social de la ciutadania.

Per assolir-ho, des d’aquesta entitat ens posem a disposició de totes les forces polítiques amb representació parlamentària sigui quin sigui el resultat final de les votacions, per tal de sumar sinergies en la consecució d’objectius estructurals de país. Tenim clar que les solucions no vindran mai d’un únic actor, per més poder de gestió de competències que aquest tingui. Ha de ser, i seran, el resultat del diàleg i dels consensos amplis. Cal una complicitat transversal entre agents polítics, socials i econòmics que tingui prou força per dur a terme els canvis necessaris i trencar les inèrcies que s’han demostrat caduques o ineficients.

De totes les reivindicacions empresarials recollides entre els col·lectius professionals i sectorials que representem a la Cecot, en aquest document prioritzem aquelles propostes i demandes que els són comú, independentment dels sectors i la grandària de les empreses.

Aquestes propostes pretenen que la nova legislatura posi l’èmfasi en 5 prioritats:

PRIORITAT 1 | Simplificació administrativa i reforma de l’administració pública

PRIORITAT 2 | Estímuls i mesures de millora de la competitivitat fiscal de les empreses.

PRIORITAT 3 | Diversificar el model econòmic potenciant l'activitat industrial

PRIORITAT 4 | Transició energètica i sostenibilitat

PRIORITAT 5 | Treball i talent

En definitiva, unes propostes orientades, fonamentalment, a generar creixement empresarial i econòmic de manera sostenible i sempre vinculat a la cohesió social.