La Cecot i la Fundació Prevent col·laboraran per la inclusió laboral de persones amb discapacitat en l’àmbit de l’emprenedoria i la consolidació empresarial

Mitjançant l’acord, la Fundació Prevent passa a formar part de la xarxa d’entitats adherides als programes HelpEmpresa i Reempresa, impulsats per la patronal catalana Cecot.
  • Oriol Alba: “el treball en xarxa amb entitats com la Fundació Prevent consoliden el nostre objectiu de treballar en xarxa amb entitats compromeses amb el desenvolupament del teixit empresarial en consonància amb els valors que vetllen per la cohesió social. L’acord que signem avui, entre les dues entitats, significa sumar esforços, informació i recursos en benefici de la inclusió del col·lectiu de persones amb discapacitat, així com del manteniment de l’activitat econòmica a Catalunya”.

Barcelona, 24 de maig de 2024. Aquesta setmana el secretari general de la patronal Cecot, Oriol Alba i la directora de la Fundació Prevent, Montserrat Moré, han signat un conveni de col·laboració a les oficines que la Cecot té al districte del 22@ de Barcelona. A la trobada també han participat la directora del Departament d’Emprenedoria i Creixement Empresarial de la Cecot, Laura Sallent, la coordinadora del servei de Reempresa, Carla Jambrina, i la directora de comunicació de la Fundació Prevent, Gemma López.

La Fundació Prevent, entitat que treballa per facilitar la inclusió laboral de les persones amb discapacitat, s’ha adherit a la xarxa de col·laboradors de HelpEmpresa, el servei que impulsa la Cecot per ajudar a fer les empreses més resilients i a evitar-ne el tancament, per fomentar el creixement del teixit empresarial del territori. La Fundació també oferirà als seus usuaris la possibilitat de rebre atenció i acompanyament personalitzat en processos de cessió o compra d’una empresa en funcionament, i sense cap cost per a elles, mitjançant el servei de Reempresa.

La finalitat d’aquesta col·laboració es basa en disseminar els serveis de HelpEmpresa i de Reempresa entre els usuaris dels programes de foment de l’emprenedoria de les persones amb discapacitat de la Fundació, així com els seus recursos i mitjans.

Fruit d’aquesta adhesió, les persones que la Fundació Prevent derivi a aquests dos serveis de la Cecot, podran rebre atenció i acompanyament personalitzat, sense cap cost per a elles, tant si volen comprar o vendre un negoci, si volen consolidar i fer créixer el seu negoci com si han de fer-ne un tancament ordenat.

En el cas del servei HelpEmpresa, les empreses i professionals de la Fundació Prevent que hi participin obtindran d’un diagnòstic complet de la seva empresa, realitzat amb eines d’alerta primerenca que emanen de la xarxa europea Early Warning Europe, de la qual la Patronal Cecot n’és membre fundador. En base a aquest diagnòstic es proposarà a la persona empresària un itinerari a seguir, amb la finalitat de fer créixer i fer més resilient la seva empresa.

I en el cas del servei de Reempresa, rebran atenció i acompanyament personalitzat, sense cap cost per a elles, tant si volen cedir o comprar una empresa en funcionament.

Informació addicional sobre els programes:

HelpEmpresa és un servei de la Patronal Cecot, que des de l’any 2021 ha atès a més de 805 empreses, majoritàriament a la província de Barcelona. Actualment, el servei compte amb 22 experts en l’àmbit legal, econòmic i financer, entre altres. A més, col·labora amb 18 entitats arreu del territori.

Reempresa és una iniciativa de la Patronal Cecot i la Fundació Autoocupació, que des de l’any 2011 ha aconseguit més de 4.600 reempreses d’èxit, les quals han generat més de 235 milions d’euros d’inversió induïda i han salvaguardat més de 13.000 llocs de treball. Actualment, a la web del Centre de Reempresa hi ha més de 1.250 negocis que busquen un relleu.

Els programes de foment de l’emprenedoria de la Fundació Prevent tenen, des de 2014, l’objectiu fer de l’emprenedoria una opció de vida per les persones amb discapacitat. Durant aquest temps han format a 283 emprenedors i han acompanyat 110 projectes dels quals 94 s’han constituït com empresa.