Notes de Premsa

Enric Barba dona el relleu a Sergi Artigas com a president del Club Cecot d’Innovació i Tecnologia

Enric Barba deixa la presidència després de quinze anys liderant i impulsant activitats de divulgació i sensibilització sobre processos d’implementació de la innovació empresarial a les pimes associades a la Cecot.
  • Abad: “l’Enric és una persona inspiradora i que convida a la reflexió en l’àmbit de la gestió empresarial. A Cecot li agraïm la seva implicació personal, que ha estat d’allò més generosa en temps i coneixements, i el seu incansable propòsit de promocionar la innovació a l’empresa i reivindicar una major dotació econòmica en innovació per part dels Governs en els seus pressupostos”.

Enric Barba finalitza la seva etapa com a president del Club Cecot d’Innovació i Tecnologia després de set anys de trajectòria al capdavant d’aquest grup promotor i dinamitzador d’activitats a l’entorn de la innovació empresarial. Pren el relleu Sergi Artigas, membre de la junta del Club i actual director d’Estratègia en Innovació al Centre Tecnològic Leitat.

El canvi de presidència es va fer efectiu la setmana passada durant la primera reunió de junta del Club on van participar el president de la Cecot, Antoni Abad, i el secretari general, Oriol Alba, per agrair la tasca i la implicació personal d’Enric Barba tant en la seva etapa com a membre del Club sota la presidència de Valentí Sallés com per la seva gestió al capdavant del Club des del mes de setembre de  2015, any que va substituir Sallés fins a data d’avui. Abad destaca “el seu incansable propòsit de promocionar la innovació a l’empresa i reivindicar major dotació econòmica en innovació per part dels Governs en els seus pressupostos”.

Barba ha liderat el Club d’Innovació de la Cecot i ha impulsat totes les activitats desenvolupades des del 2015 amb un propòsit clarament marcat per la divulgació d’alt valor en el teixit empresarial pime. Ha representat el Club en el Jurat dels Reconeixements Cecot al Progrés Empresarials, promovent la categoria d’empresa més innovadora. D’altra banda, sota la seva presidència el Club d’Innovació ha impulsat programes permanents de visites a diferents empreses i corporacions que s’han significat per una forta aposta per la innovació. “L’objectiu ha estat sempre proporcionar referents i apropar exemples pràctics de gestió de la innovació a les empreses associades a la Cecot, així com generar una corrent d’interès favorable a la implementació de la innovació en els processos productius”, ha expressat en més d’una ocasió.

Enric Barba Ibañez va ser el número u de la seva promoció d’Enginyers de Telecomunicació per la UPC l’any 1978-1979. L’any 1992 va finalitzar el seu doctorat per la mateixa universitat. La seva trajectòria laboral l’ha dut a treballar en empreses com Philips, Thomson, Agfa, Roca York, Sony, Terra Networks o Unidesa, desenvolupant càrrecs de responsabilitat en l’àmbit de la direcció general, la qualitat o la innovació. És autor i coautor de diferents llibres, entre ells “Innovación: 100 consejos para inspirarla y gestionarla” (2011), 9ª edició; “Ingeniería Concurrente” (2001, 2008); “Innovación de productos mediante Ingeniería Concurrente” (2005); “La excelencia en el proceso de desarrollo de nuevos productos” (1993), “Cómo gestionar la Innovación” (2013); “Seis Sigma: una estrategia pragmática” (2006).

L’any passat va ser reconegut amb el premi d’honor atorgat per l'Associació Catalana d'Enginyeria de Telecomunicació i Tecnologies Digitals (Telecos.cat) i el Col·legi Oficial d'Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF).

Per la seva part, el nou president del Club Cecot d’Innovació i Tecnologia, Sergi Artigas, també és enginyer per la UPC però en el seu cas en la branca d’Industrial. Compta amb un MBA Internacional per la Euncet Business School i és Doctorand per la Universitat Politècnica de Catalunya. Artigas compta amb una àmplia experiència professional en la indústria, tant en empreses nacionals com en multinacionals en sectors com l’automoció i l’hospitalari. En l’actualitat, Director d’Estratègia en Innovació al Centre Tecnològic Leitat.

El Club Cecot d’Innovació i Tecnologia

Creat el 2009, el Club Cecot d’Innovació i Tecnologia, és l’espai de referència de les empreses on poden participar del debat i l’intercanvi d’experiències i bones pràctiques que les ajuda a impulsar les claus de la innovació com a element indispensable per augmentar la seva competitivitat.

En aquest sentit, acompanya a les empreses en el seu procés cap a la innovació i les ajuda a definir i planificar els seus objectius, a avaluar els punts fort i febles i a cercar els elements diferenciadors que les situï en una posició d’avantatge en el mercat.