Notes de Premsa

Els Joves Empresaris s’interessen per l’estratègia de la Mobile World Capital per atraure talent en digital skills

Una delegació del Cercle Cecot de Joves Empresaris visita el Mobile World Congress de la mà dels directors en Connectivitat Intel·ligent i en Digital Talent de la MWCapital per conèixer les darreres tendències en connectivitat intel·ligent i com s’està aplicant a processos productius i d’atenció a usuaris i clients.
  • Ninna: “un dels principals reptes que tenim a les empreses és la incorporació de persones amb perfils i coneixements en digitalització. La MWC està treballant en la línia d’atraure aquest talent cap a Barcelona i aquesta és una tasca important per l’activitat i productivitat del nostre teixit empresarial però també per la implementació de nous processos d’innovació que ens facin més competitius als mercats”.

Una representació del Cercle Cecot de Joves Empresaris, encapçalada per la seva presidenta Ninna Torres, s’han reunit amb Eduard Martín, director de Connectivitat Intel·ligent de la Mobile World Capital i Jordi Arrufí, director del Digital Talent Program de la MWC en el marc del Mobile World Congress que s’està desenvolupant aquesta setmana a Barcelona. A la trobada també hi ha participat el director de la Fundació Cecot Innovació, Abraham Arcos qui manté les relacions de la patronal catalana amb la MWC al llarg de l’any per impulsar i difondre projectes de col·laboració en l’àmbit de la tecnologia i de la digitalització.

Els Joves Empresaris han pogut compartir amb Martín i Arrufí les inquietuds i reflexions al voltant de la gestió del talent en l’actual model econòmic, i de com un dels principals reptes que les empreses tenen actualment per adaptar-se al context de transició energètica, transformació digital i creixement sostenible és precisament la gestió d’equips i perfils professionals per assolir-ho. En aquest punt Arrufí va poder traslladar als assistents un dels propòsits de la MWCapital, mitjançant el programa Barcelona Digital Talent, que és el de combatre la bretxa del talent digital amb l’objectiu de promoure la competitivitat del mercat. “I ho fem apostant per la formació en competències digitals i l’atracció de nou talent digital a la ciutat”.  Barcelona Digital Talent és una aliança publicoprivada formada pels principals actors de l’ecosistema digital de Barcelona de manera que el programa assegura l’alineació entre les necessitats de les empreses i les iniciatives de talent digital, ajudant als professionals a desenvolupar noves habilitats digitals, a més de posicionar Barcelona com a capital global del talent digital.

Durant la visita al MWC, els membres del Cercle Cecot de Joves Empresaris han tingut l’oportunitat de saludar i fer un intercanvi d’opinions amb el director general del Mobile World Congress, Carlos Grau, en relació als quatre eixos d’actuació que estan impulsant: la innovació, la connectivitat intel·ligent, el talent i la societat.

“Hem pogut passejar una estona per visitar els principals estands de la Fira, com els de Huawai o Samsung i conèixer les darreres novetats dels líders del mercat tecnològic, però sobre tot destaco la visita que hem dut a terme a diferents empreses del #4YFN22 (Four Years From Now) i la possibilitat de conversar amb els seus equips emprenedors”, explica Torres.

Entre les empreses del #4YFN es trobava l’estand de Nixi for Children, el projecte que va merèixer l’any 2021 el Reconeixement Cecot a la Millor Jove Iniciativa Empresarial impulsat pel Cercle de Joves Empresaris en el marc de la Nit de l’empresari; l’empresa Columat, una start-up que ha desenvolupat Smart lockers amb sistemes tèrmics integrals i que està en procés d'obrir una ronda de cinc-cents mil euros també va aixecar l’interès dels visitants, com és el cas d’una altra start-up, Allread, amb un sistema de lectura ràpida per al muntatge logístic.

Joves Empresaris amb el director del Mobile World Congress Carlos Grau