Front comú de la UPC i la Cecot per fer créixer les vocacions tècniques entre els joves

El nou rector de la UPC, Francesc Torres, es reuneix amb el president de la Cecot, Antoni Abad i el vicepresident, Josep Armengol

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya, Francesc Torres, acompanyat pel vicerector de Transferència de Coneixement i d’Innovació, Jordi Berenguer, i pel director de l’ETSEIAAT i delegat al Campus de Terrassa, Xavier Roca, van visitar ahir la seu de la patronal catalana Cecot, de la mà del seu president, Antoni Abad, i del seu vicepresident, Josep Armengol.

Aquesta primera reunió, plantejada com una trobada institucional, ha permès al nou rector conèixer la perspectiva història de l’entitat empresarial així com les vinculacions ja establertes entre la UPC i alguns dels col·lectius empresarials que conformen la Cecot. Sense anar més lluny, aquesta mateixa setmana es presentava la Taula del Tèxtil a l’Escola Superior d’Enginyeria Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa, on, entre les dotze entitats que la impulsen, hi participa l’Institut Industrial Tèxtil que lidera Armengol. Un dels objectius de la Taula és precisament promocionar i potenciar els estudis d'Enginyeria Tèxtil, dins un marc de col·laboració empresa-universitat.

Durant la trobada, Abad ha agraït l’atenció del nou rector en voler reunir-se amb la Cecot i ha fet èmfasi a Torres de la bona predisposició i pro activitat que el delegat del Campus de la UPC a Terrassa, Xavier Roca, ha mantingut sempre per fer que les dinàmiques del món acadèmic de l’enginyeria i les del món empresarial s’apropin i convergeixin en determinats punts.

“Estem en una regió de les més industrialitzades del Sud d’Europa, el Vallès, i comptem amb un teixit empresarial de petita i mitjana empresa, molta d’ella auxiliar de serveis a aquesta indústria, que requereix de professionals tècnics qualificats”, ha dit Abad, “aspectes com la transformació digital són clau per al desenvolupament empresarial i econòmic, i creiem que el binomi universitat-empresa pot potenciar aquest desenvolupament”.  Abad ha puntualitzat que si bé la universitat pot facilitar la incorporació d’estudiants en pràctiques, estudis de doctorants a les empreses o processos de col·laboració per a la transferència de coneixement o tecnològica, necessaris per generar un sistema avançat, “des del món empresarial volem ajudar a alumnes i professors a orientar les accions que desenvolupen, cap al món econòmic i això passa, per exemple, per assumir més risc, tal i com fem al sector empresarial, i recolzar-los per fer d’aquest coneixement acadèmic, creixement econòmic”.

Per la seva part, el rector de la UPC ha volgut destacar que “dins del programa del nou mandat volem impulsar noves línies de suport a la transferència del coneixement”. Torres ha afegit que “aquestes línies han de tenir en compte les bones relaciones i bones pràctiques establertes als diferents Campus. Sabem que a Terrassa hi ha un alt nivell de relació entre el Campus i el teixit social i nosaltres farem tot el possible per recolzar-lo”.

El rector també ha corroborat que hi ha “diferents projectes de futur de la UPC que ens vinculen amb Cecot: tots els temes de digitalització i indústria 4.0 es poden treballar en un entorn on l'acadèmia i l'empresa estan tan unides com a Terrassa”.

Els assistents també han parlat sobre altres temes com la necessitat d’incrementar les vocacions tècniques entre els joves, augmentar la visibilitat del teixit pime en el món universitari o la tasca de formació en gestió empresarial de la EUNCET, com a centre adscrit a la UPC.