Una seixantena de representants empresarials participen de la trobada amb la Cònsol general d’EUA a Barcelona, Katie Stana, a la seu de la Cecot

Stana: “actualment, les relacions d’Espanya i Estats Units estan en un molt bon moment, de fet estan en un nivell de rècord, econòmicament parlant”.
  • Panés: “la trobada amb l’equip del consolat d’Estats Units d’Amèrica a Barcelona a casa nostra, en seu empresarial, ha estat una molt bona oportunitat per obtenir una visió privilegiada de les relacions comercials entre Catalunya i els Estats Units, així com reflexionar sobre l’impacte del context socioeconòmic i geopolític en el nostre teixit productiu”.

Aquest matí el president de la Cecot, Xavier Panés ha rebut, en visita institucional, a la Cònsol general dels EUA a Barcelona, Katie Stana, qui ha recorregut l’emblemàtic edifici de l’entitat acompanyada pel secretari general de la Cecot, Oriol Alba i pel conseller d’Afers Comercials, John Coronado.

Aquesta ha estat la primera visita de la Cònsol Stana a la ciutat de Terrassa i la primera vegada que un Cònsol general dels Estats Units d’Amèrica a Barcelona ha estat a la seu de la Cecot. És per aquest motiu que el president de la patronal catalana ha traslladat a l’equip consular el pes econòmic del Vallès, sobre tot industrial, tant en relació a Catalunya com a nivell estatal. “M’enorgulleix rebre’ls en aquesta seu patronal d’origen i tradició industrial. Us trobeu al Vallès, el cor d’una de les regions més industrialitzades del Sud d’Europa. Només en dues comarques de la província de Barcelona generem la quarta part del Valor Afegit Brut Industrial de Catalunya, el 25,6%, un percentatge superior al de províncies tan industrialitzades com Biscaia, al País Basc”. Panés també ha fet èmfasi en el fet que “aquesta regió ha estat un motor clau a nivell estatal, amb un teixit empresarial diversificat i una llarga tradició industrial en sectors com el metal·lúrgic, el tèxtil, l’automòbil, el químic o l’electrònic”.

Posteriorment, la Cònsol Stana i el conseller d’Afers Comercials Coronado, han mantingut una trobada amb prop d’una seixantena de representants empresarials de diferents sectors d’activitat on han obert les portes del Consolat per tal de reforçar els vincles amb el teixit productiu i generar noves oportunitats. “El meu paper és propiciar l’intercanvi, i generar marcs de trobada que permetin reforçar vincles econòmics entre Espanya i Estats Units, per això estic avui aquí”, ha explicat Stana, qui ha explicat als assistents que l’objectiu del consolat i de l’ambaixada dels Estats Units a Espanya amb aquesta trobada ha estat el de conèixer les empreses participants, saber els principals reptes que estan encarant en l’actual context socioeconòmic, així com escoltar de les mateixes empreses de quina manera el Consolat dels EUA pot ajudar-les en els seus objectius empresarials.

Durant la seva intervenció inicial, Katie Stana ha remarcat que les relacions d’Espanya i Catalunya amb els Estats Units “estan en un nivell rècord, econòmicament parlant. Espanya és el desè país inversor als Estats Units i els Estats Units és el major inversor a Espanya”. La Cònsol ha explicat als assistents que els Estats Units és el segon major inversor estranger només per darrera d’Alemanya i compta amb el segon major nombre de filials estrangeres (amb més de 1.100 empreses) només per darrera de França.

En relació a les importacions i exportacions, a l’any 2022 Catalunya va importar béns dels EEUU per valor de 3.800 milions d’euros “un augment del 55% respecte el 2021”, i el mateix any va exportar per valor de 3.600 milions d’euros als EEUU, “un augment del 20% respecte el 2021”. En aquest punt, Panés ha recordat que Catalunya continua liderant en el ranking estatal de les exportacions amb el 27,6% del total “i moltes d’aquestes empreses estan aquí, al Vallès”.

La reunió entre representants d’empreses associades a la Cecot i la delegació del Consolat s’ha desenvolupat en un ambient cordial i proper, fet que ha facilitat una interlocució directa amb els màxims representants del Consolat a l’hora de plantejar dubtes o reflexions entorn als plans de desenvolupament econòmic i social al país.

El president de la Cecot ha agraït la visita i ha proposat a la Cònsol general dels EUA a Barcelona l’establiment d’un canal de comunicació directe que faciliti la interacció d’empreses catalanes que, a partir d’ara, puguin anar interessant-se en establir relacions comercials o de producció als Estats Units.

Galeria fotogràfica.

Trobada empresarial amb la Cònsol general d'EUA a Barcelona