La Cecot reforça el seu compromís amb el creixement econòmic sostenible mitjançant un conveni de col·laboració amb La Fundació Patrimoni Natural propiciat per l’Ajuntament de Matadepera

La patronal Cecot col·laborarà amb l’ Ajuntament de Matadepera i La Fundació en el seu propòsit de preservar i gestionar l'entorn del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.
  • Xavier Panés: “Creiem sincerament que des de la Cecot podem ajudar a donar a conèixer i promocionar  la  tasca de preservació i gestió del medi natural que desenvolupa La Fundació entre  el món empresarial”.
  • Guillem Montagut: “La Cecot ens pot ajudar a fer aquesta empenta que necessitem perquè La Fundació es solidifiqui al territori”.

Terrassa, 16 de febrer de 2024 - En el marc del compromís de la patronal Cecot de vetllar per l’entorn socioeconòmic on desenvolupa la seva activitat, el president de la patronal, Xavier Panés, i el secretari de La Fundació Patrimoni Natural de Matadepera, Andreu Alonso, han signat aquest matí un conveni de col·laboració propiciat per l’alcalde de l’Ajuntament de Matadepera, Guillem Montagut, amb l’objectiu de recolzar el projecte de preservació i gestió de l’entorn del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

“En un context d’emergència per sequera, com l’actual, la col·laboració publicoprivada pot ser un bon aliat per incrementar la seguretat als boscos i ajudar a la prevenció d’incendis”, ha expressat el president de la patronal.

Panés ha subratllat també que aquest conveni “va més enllà de donar suport a la difusió de l’activitat de La Fundació, sino que també va en coherència amb nosaltres com a patronal i la clara aposta per la descarbonització del nostre teixit productiu i per la sostenibilitat que vam iniciar ja fa molts anys”.

La Cecot ha reforçat el seu propòsit d’impulsar el creixement econòmic del teixit empresarial que representa de manera sostenible i de donar compliment als compromisos de l’agenda 2030 amb un nou conveni de col·laboració que també donarà suport de difusió a les accions de solidaritat i benestar social en l’àmbit de la sostenibilitat i el medi ambient que impulsa La Fundació. En aquest sentit, Panés ha apuntat que, “donem total suport i col·laboració a una entitat que agraïm que existeixi, tant com agraïm la preocupació que demostra l’Ajuntament de Matadepera i en especial el seu alcalde, Guillem Montagut, qui ha propiciat el fet que avui signem aquest conveni”.

En els darrers anys és cada vegada més comú que les empreses alineïn els seus processos productius amb la corresponsabilitat social i mediambiental, ara bé, Panés ha manifestat que la preocupació pel medi ambient no es pot tractar “només d’una preocupació i s’ha de transformar en accions concretes, que és el que intentem amb aquest conveni”.

En sintonia amb aquestes pràctiques, la Cecot s'ha posicionat al capdavant en la promoció de la transició energètica dins les empreses, amb un èmfasi especial en les petites i mitjanes empreses industrials, ajudant-les en el càlcul de la petjada de carboni de les seves activitats, la reducció sistemàtica d'emissions i la compensació a través, per exemple, projectes de reforestació, gestió de boscos o preservació dels litorals marins.
La proposta de col·laboració amb La Fundació pren forma com una extensió natural d'aquest compromís. La seva tasca en projectes de protecció i gestió forestal en un espai com el Parc de Sant Llorenç del Munt i l'Obac pot complementar i inspirar les accions ja posades en marxa per les empreses del territori, creant sinergies que contribueixin de manera efectiva a la preservació del Parc i a la millora de la seguretat del bosc. Mitjançant aquest conveni, la Cecot es compromet de donar difusió a totes les associades a la patronal de l'existència i objectiu de La Fundació i posar-les en contacte per tal de realitzar les donacions de fons a l'entitat, ha explicat el President de la Cecot, "farem de vehicle i intentarem ser tan eficients com sigui possible".

"El que estem signant avui aquí és un pas més. Estem molt agraïts a la Cecot i La Fundació”, ha subratllat l'alcalde de l'Ajuntament de Matadepera, Guillem Montagut en sintonia amb les declaracions del secretari de la Fundació Patrimoni Natural Andreu Alonso, qui després de signar el conveni ha apuntat que "avui és un dia molt important; comença un nou camí. La Cecot tindrà un paper essencial a l'hora de fer arribar el nostre missatge a un col·lectiu tant important com ho son les empreses i les persones que en formen part i és important recordar que existeixen beneficis fiscals d’aquestes aportacions tant per les empreses com per als particulars".
Montagut ha expressat la necessitat d'aquest front comú al·legant que "la Cecot ens pot ajudar a fer aquesta empenta que necessitem perquè la fundació se solidifiqui al territori".

Sobre La Fundació