La Cecot obre portes el cap de setmana de Fira Modernista i incrementa l’oferta d’activitats per als visitants

En la present edició, el recinte de la patronal acull recreacions històriques als jardins exteriors i dos concerts lírics a la Sala Cima durant tot el cap de setmana.
  • Les visites guiades a l’edifici Antic Magatzem Pasqual Sala, seu de la Cecot, son l’activitat amb major demanda per part dels visitants.

La Cecot torna a participar del programa d’activitats de la Fira Modernista que impulsa l’Ajuntament de Terrassa, ara ja fa vint anys. La participació de l’entitat ha anat incrementant en les darreres edicions amb l’objectiu d’obrir un espai com son les instal·lacions de l’antic Magatzem Tèxtil Pasqual Sala al públic i explicar, mitjançant la història de l’edifici, l’evolució socioeconòmica de la ciutat i de sectors econòmics tan emblemàtics a la ciutat com ho ha estat el tèxtil. Exposar i explicar el patrimoni històric industrial també ajuda a entendre la Terrassa d’avui i la interacció que existeix actualment entre agents econòmics i socials que operen a la ciutat i treballen en xarxa per dur a terme projectes i objectius de ciutat.

La seu central de la Cecot està ubicada a l’emblemàtic edifici de l’antic Magatzem Pasqual Sala i és un edifici que va ser emprat com a magatzem tèxtil entre el 1893 i el 1944, formant part d’una tipologia d’edificis que ha destacat sempre a Terrassa per la qualitat i l’originalitat de la seva arquitectura.

La seu és una bona mostra dels corrents eclèctics del final del segle XIX i es situa en la línia de construccions contemporànies innovadores que en aquell moment començaven a proposar una nova perspectiva on l'estil arquitectònic no era únicament un embolcall de l'estructura arquitectònica, sinó que forma i construcció estaven concebudes des del mateix principi compositiu. L'edifici forma part de l'arquitectura industrial catalana més moderna.

L’any 1944 l’Institut Industrial | Gremi Tèxtil adquireix l’edifici i realitza una important reforma de la mà de l’arquitecte Josep Soteras i del decorador Antoni Badrinas per tal d’adequar-lo al nou ús i també amb l’objectiu d’instal·lar a la gran sala central el Museu Tèxtil Biosca (actual Centre de Documentació i Museu Tèxtil que l'any 2021 va celebrar el seu 75è aniversari).

Els magatzems se situaven als carrers pròxims a l'estació del Nord, per on arribaven els viatjants a la ciutat i eren l'aparador de les noves indústries, per la qual cosa sempre han presentat les solucions constructives més arriscades o les façanes més originals.

L'aspecte més interessant de la construcció de la nostra seu és la gran cúpula central que s'utilitzava com a sala d'exposició i vendes.

I enguany, l’entitat tornarà a obrir les portes de l’edifici institucional perquè els visitants de la Fira Modernista puguin passejar per l’interior i recórrer les dependències més emblemàtiques de la institució. Durant el cap de setmana s’han organitzat quatre visites guiades de la ma de l’empresa local 3Turons que, en el cas del dissabte, ja tenen aforament complet. Com a novetat per aquesta edició, els jardins del recinte al c. Sant Pau, 6, acolliran escenes de recreació històrica, entre les 11h i les 13h, on Júlia Amat i les seves amigues parlaran de pintura, brodats i les darreres novetats literàries a la vida del 1900. Aquesta activitat forma part dels espais emblemàtics que l’Ajuntament promou mitjançant un concurs fotogràfic a Instagram.

La tarda de dissabte, a les 18h, la Sala Cima tornar a acollir el concert “Retall de la línia al Modernisme” amb la veu de la soprano Anna Farrés i l’acompanyament musical de l’arpista Esther Piñol. Aquest concert va tenir una molt bona acollida entre els visitants de l’any passat i s’espera omplir l’aforament previst. El diumenge a les 12h, també a la Sala Cima, la soprano Laly Duchamps i el tenor Giovanni Martinelli, oferiran l’espectable “Pel teu somrís”.

www.cecot.org/firamodernista