Notas de Prensa

El Gremi de Flequers i Pastissers entoma un Dia Mundial del Pa amb molta incertesa

Fanny Novell: “És un bon dia per prendre consciència de la importància d’aquest aliment i rendir un tribut al pa adquirint-lo a les fleques de la nostra ciutat com a garantia de qualitat”.

El 16 d’octubre es celebra a nivell mundial el Dia del Pa, una Diada pensada per difondre i promoure la cultura del pa, com a aliment enriquidor de qualsevol menjar saludable i com a part indispensable d'una dieta saludable.

Enguany la Diada s’entoma amb molta incertesa i preocupació per l’evolució de la pandèmia i l’entrada en vigor de noves mesures restrictives per reduir els contagis. Aquestes mesures impediran dur a terme les activitats que s’havien programat.

Tanmateix es vol aprofitar la jornada per posar en valor el pa i destacar la importància d'incloure aquest aliment a la nostra dieta per mantenir un estil de vida saludable, aprofitant les seves múltiples propietats nutricionals, els seus beneficis per a la salut, les seves propietats com l'aportació d'energia o la seva ajuda a la prevenció de determinades malalties.

És un bon dia per prendre consciència de la importància d’aquest aliment i rendir un tribut al pa adquirint-lo a les fleques de la nostra ciutat com a garantia de qualitat. Des del Gremi es vol recordar que el pa cal comprar-lo a la fleca, on es segueixen els corresponents processos i mesures sanitàries, en detriment d’adquirir-lo a qualsevol lloc.

Sobre el Gremi de Flequers i Pastissers de Terrassa i comarca

El Gremi actualment aplega 20 obradors artesans de Terrassa i comarca que representen prop de 200 punts de venta.

El Gremi ofereix una àmplia bateria de serveis d'informació, assessorament empresarial i formació amb l'objectiu de millorar la competitivitat de les fleques i pastisseries.

D'altra banda el Gremi també divulga els beneficis del consum de productes de fleca i pastisseria artesans, a través dels Forners i Pastissers de la Terra. Es tracta d'un grup de treball format per diferents agremiats que han redescobert algunes tradicions de la comarca i han creat nous productes, com ara els productes Munt, el pa d'espelta ecològica de Ca N'Arnella o bé la cistella de pans&coques de Terrassa.