Notas de Prensa

Les fleques agremiades proporcionen a Càritas 1.600kg de productes peribles cada mes per ajudar les famílies més vulnerables de la ciutat

Fanny Novell: “Al Gremi sempre ens ha preocupat el malbaratament alimentari que la nostra activitat de venda de producte del dia podia generar. Gràcies a la tasca que desenvolupa Càritas a la ciutat, vam poder trobar una solució per evitar aquest malbaratament i alhora ajudar a persones en situació de vulnerabilitat”.
  • Fa prop de nou anys que el Gremi de Flequers i Pastissers col·labora amb Càritas per la recollida i distribució d’aliments i productes peribles entre les persones i famílies més vulnerables de Terrassa. Les fleques agremiades aporten aproximadament 1.600Kg d’aliments al mes, prop de 20.000Kg anuals.

“Les fleques i pastisseries del Gremi de Flequers i Pastissers de Terrassa proporcionen fins a 1.600kg/mensuals de productes peribles” explica Josep Maria Folch de Càritas, “i que nosaltres podem distribuir mitjançant les parròquies de la ciutat, Creu Roja i l’ACAU a les famílies de la ciutat en situació de precarietat econòmica”.

“Malgrat ajustem i filem prim en les previsions de venda a fleques i pastisseries, sempre hi ha un romanent, per petit que sigui, de productes que no podem tornar a vendre als nostres establiments però que son totalment aptes per al consum”, explica Fanny Novell, presidenta del Gremi de Flequers i Pastissers de Terrassa. Tenint en compte aquesta circumstància dins la dinàmica comercial del sector i la sensibilització per evitar el malbaratament alimentari, la iniciativa desenvolupada per Càritas i Creu Roja de poder distribuir aliments a les famílies més vulnerables o necessitades “ha estat una oportunitat fantàstica per poder canalitzar aquests romanents per cobrir necessitats socials molt properes a nosaltres, i ja fa nou anys que hi treballem plegats”.

En aquest sentit, Càritas s’encarrega de definir un calendari mensual i les rutes de recollida de productes i coordina la distribució posterior mitjançant les parròquies de la ciutat en col·laboració amb ACAU Associació Coordinadora d'Ajuda Unida i la Creu Roja.

Tanmateix, la implicació social de les empreses del Gremi de Flequers també passa per col·laboracions amb entitats com TANU, que vetlla pels drets de la infància a Ucraïna, i a qui el Gremi va aportar berenars per l’acollida de nens i nenes refugiats de la guerra entre Rússia i Ucraïna. O també amb l’ONG del xef José Andrés on part de les pastisseries van aportar 1€ per mona venuda durant la Setmana Santa d’enguany.

Més enllà, per la proximitat amb la ciutadania que facilita la seva activitat, el Gremi de Flequers i Pastissers és sensible a les necessitats sobrevingudes pels canvis en el context socioeconòmic, en aquest sentit, durant la pandèmia de Covid19 van obsequiar amb esmorzars als equips de persones que treballen a les residències de gent gran en reconeixement a la tasca que van dur a terme, sobre tot el primer any des de la irrupció del virus.

“Som un Gremi amb una activitat totalment sensible als estats d’ànim de la ciutadania i quan el context impacta negativament, com ho va fer durant la pandèmia, criem que és important que puguem implicar-nos i actuar per millorar la situació, per poquet que sigui o que ens pugui semblar”, conclou Novell.

Sobre el Gremi de Flequers i Pastissers de Terrassa i comarca

El Gremi actualment aplega 20 obradors artesans de Terrassa i comarca que representen prop de 200 punts de venta.

El Gremi ofereix una àmplia bateria de serveis d'informació, assessorament empresarial i formació amb l'objectiu de millorar la competitivitat de les fleques i pastisseries.

D'altra banda el Gremi també divulga els beneficis del consum de productes de fleca i pastisseria artesans, a través dels Forners i Pastissers de la Terra. Es tracta d'un grup de treball format per diferents agremiats que han redescobert algunes tradicions de la comarca i han creat nous productes, com ara els productes Munt, el pa d'espelta ecològica de Ca N'Arnella o bé la cistella de pans&coques de Terrassa.