Notas de Prensa

Aseitec detecta un interès creixent en les indústries sobre la realitat augmentada i virtual

En l’entorn industrial aquestes tecnologies poden ser utilitzades per millorar processos, disseny, producció, simulacions, manteniment o difusió de productes.

- L'extremada usabilitat de la realitat augmentada i virtual permet una ràpida adaptació en les instal·lacions industrials.

- Xavier Riba: “la realitat augmentada és com Internet. T’hi has d’adaptar, sí o sí”.

De la mà de l’expert Xavier Riba, l’Associació d’Empreses d’Informàtica i Tecnologies de la Comunicació de Catalunya,  l’ASEITEC, ha organitzat una xerrada tècnica on s’han exposat diferents casos d’èxit de l’aplicació de la realitat augmentada i la realitat virtual en l’entorn industrial.

La trobada ha aplegat a empresaris i directius de quinze empreses associades a la patronal Cecot, en una jornada de participació molt activa al voltant de les noves tecnologies que, a criteri dels propis assistents, poden ser de gran utilitat, tant en la vessant industrial com en el màrqueting.

L’acte ha anat a càrrec de Xavier Riba, soci d’Innovae, empresa pionera en la implementació de la realitat virtual i la realitat augmentada a Catalunya des de fa 15 anys.

Riba ha explicat que la realitat augmentada “és com internet. T’hi has d’adaptar, sí o sí”. Aquestes tecnologies es poden aplicar a diferents àmbits, pel que fa a màrqueting i comunicació poden tenir utilitat en fires, on es poden ensenyar materials i productes difícils de traslladar fins a l’estand, però també per fer catàlegs tridimensionals o per fer animacions en presentacions de productes i visualització de projectes i/o comandes. La realitat augmentada permet barrejar entorns físics amb elements virtuals que aporten informació addicional per construir realitats totalment digitals amb les que es pot interactuar.

En l’entorn industrial aquestes tecnologies poden ser utilitzades de múltiples formes que milloren els processos, el disseny, la producció, la simulació, el manteniment, la formació, la difusió de productes, etc. Per altra banda, l’extremada usabilitat d’aquestes tecnologies permet una ràpida adaptació en les instal·lacions industrials. Els dispositius que realitzen la visualització són eines d’ús habitual: tauletes, mòbils, glasses, wereables.

Realitat augmentada i realitat virtual son tecnologies que estableixen una nova relació entre l’entorn, les persones i els sistemes d’informació i poden actuar en temps real superant límits en el temps i intercanviant dades a un nivell desconegut fins ara.

La realitat física i digital estan cada vegada més a prop. Ara és possible barrejar entorns físics amb elements virtuals que aporten informació addicional per construir realitats totalment digitals amb les que es pot interactuar.

És per tot això que l’ASEITEC va decidir organitzar aquesta sessió amb l’objectiu d’explicar el potencial d’aquestes tecnologies i que les empreses poguessin comprovar amb experiències reals l’aplicació de la Realitat Virtual i Augmentada: Airbus, ABB, Danobat, Arcelor, Acciona, etc.

Sobre l’ASEITEC

L’ASEITEC, Associació d’Empreses d’Informàtica i Tecnologies de la Comunicació de Catalunya, és una organització empresarial d’àmbit català, vinculada a la patronal Cecot, que agrupa empreses d’informàtica i noves tecnologies bàsicament de l’àrea de Barcelona. El seu objectiu principal és la defensa dels interessos dels seus associats en diversos àmbits: institucional, laboral i d’innovació.

En l’àmbit institucional actua com la lobby davant l’administració i la societat per garantir atenció i suport permanent al seu teixit empresarial. En l’àmbit laboral orienta i assessora en totes les qüestions relatives a la gestió empresarial. En el camp de la innovació, l’objectiu de l’ASEITEC és afavorir la transferència i l’ús de tecnologia del coneixement com impulsor d’innovació de les empreses.

L’Associació es va crear l’any 1993 i avui compta amb prop de 200 socis.

Fotografia dels assistents a la sessió informativa d'Aseitec