Notas de Prensa

La xarxa BANC aconsegueix 1,4M d’euros de finançament per catorze startups catalanes l’any 2022

BANC comença una nova etapa de la mà de Carlota Riba Galí, l’any en què la xarxa celebra els 20 anys de la seva fundació.
  • La xarxa Business Angels Network Catalunya ha tancat l’exercici 2022 amb un balanç de 292.000€ en equity per a quatre projectes catalans que han comptat amb el recolzament de deu business angels i 1.140.000€ de finançament, per a deu projectes empresarials més, amb ajuts i préstecs tous.
  • L’any 2022, BANC ha quasi triplicat el finançament per projectes mitjançant ajuts i instruments de suport a la innovació respecte l’any 2021.

La Junta Directiva de la Business Angels Network de Catalunya ha dut a terme la reunió anual de tancament d’any i de balanç dels resultats aconseguits a l’any 2022. La reunió també contempla la planificació i l’establiment de nous objectius per aquest exercici 2023.

Durant el 2022, l’equip tècnic de la Business Angels Network Catalunya BANC ha treballat per tal de contribuir a pal·liar l’impacte econòmic, que va provocar la crisi sanitària de la Covid19 i els colaterals que està generant el conflicte bèl·lic a Ucraïna, en el teixit empresarial català. La primera xarxa d’inversors privats a Espanya, la BANC, ha aixecat un total de 1.432.000€ durant el 2022 i ha contribuït a capitalitzar 292.000€ en equity, distribuïts en quatre projectes empresarials. En quant a la tramitació d’ajuts i finançament mitjançant instruments de suport a la innovació, BANC ha col·laborat amb 10 projectes, aconseguint 1.140.000€ en finançament per la innovació al llarg de l’any passat el que ha suposat gairebé triplicar els resultats obtinguts l’any 2021 que va ser de 400.000€ per a nou projectes adscrits a la xarxa.

La majoria de projectes finançats s’emmarquen en el sector TIC, industrial i de serveis. Es tracta d’empreses majoritàriament catalanes, en fase startup, innovadores i amb un gran potencial de creixement. Entre elles destaquen:

• Una plataforma que permet una comunicació dinàmica i intuïtiva entre persones i màquines gràcies a un xat dotat d’intel·ligència artificial.
  • Una empresa que dissenya i ven productes d’higiene femenina innovadors i ecològics.
  • Un taller de disseny i confecció de roba de punt.
  • Una plataforma e-learning que potencia l’entrenament corporatiu a través de la col·laboració, personalitzant-lo a la tipologia de cada client.
  • Una aplicació que digitalitza passaports per la realització de rutes turístiques i que permet la validació de visites i accions a cada punt de les rutes.
  • Una empresa dedicada a l’elaboració, distribució i venda de productes càrnics, locals i de km0 d’alta qualitat.

D’altra banda, en el marc dels programes de foment de l’emprenedoria, l’equip tècnic de la xarxa BANC ha aconseguit finançament del que se n’han beneficiat un total de 45 participants dels programes Consolida’t, Emprèn i XIP21.

En l’àmbit de les relacions institucionals, la xarxa ha continuat col·laborant amb diferents entitats l’any 2022, com ara la Xarxa Empren del Departament d’Empresa i Treball, la Federació europea EBAN o Micro BANK per nombrar-ne algunes; destaca el conveni de col·laboració signat amb Foment del Treball, per ajudar a les empreses catalanes amb dificultats econòmiques i per intensificar el foment de l’emprenedoria en el teixit empresarial.

Per 2023 la xarxa contempla el desenvolupament de dos projectes de finançament en col·laboració amb el Cercle de Joves Empresaris de la patronal Cecot, així com l’organització de dos fòrums d’inversió, un al juny i l’altre a l’octubre i una major aproximació a sectors industrials com el tèxtil i el químic.

Aquest any que BANC celebra els 20 anys des de la seva fundació l’any 2003, comença una nova etapa liderada per Carlota Riba Galí, vinculada a la xarxa des de finals del 2020 com a analista i consultora empresarial en el sector financer. El passat mes de gener, Riba va prendre el relleu del qui ha estat director executiu de la xarxa BANC els darrers setze anys, Àlex d’Espona, que ha assumit la responsabilitat de dirigir i coordinar la nova Oficina de Finançament de la Cecot.

Carlota Riba és titulada en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat de Barcelona i compta amb un mestratge ThePowerMBA + Digital Marketing de la ThePower Business School. Durant els dos anys a la xarxa BANC, Riba ha desenvolupat gran part dels Business Plan i plans financers de les startups en les seves fases inicials i ha estat responsable del procés de matching entre inversors privats i emprenedors de la majoria de projectes. Carlota Riba també ha desenvolupat tasques de consultoria en la tramitació de productes de finançament alternatius mitjançant entitats públiques i privades, i tasques d’assessorament sobre productes financers per empreses de recent creació o en growth-stage. El darrer any, Riba ha intensificat la seva activitat en fòrums i congressos en el marc de l’ecosistema emprenedor on ha representat la xarxa BANC tant a nivell nacional, (MWC, Tech Spirit Bcn) com en àmbit internacional mitjançant els congressos de la European Business Angels Network.

Sobre BANC

BANC va ser la primera xarxa privada catalana i espanyola de Business Angels, va néixer per iniciativa de la patronal Cecot i d’Autoocupació a l’any 2013, amb el suport de l’Institut Català de Finances (ICF). A l’hora, BANC compta amb el recolzament d’ACCIÓ i està integrada en la Xarxa d’Inversors Privats (XIP), és membre d’ESBAN, AEBAN, de la European Business Angels Network (EBAN) i membre promotor a Espanya de la xarxa global de Business Angels (GBAN)