Una cinquantena de persones desocupades es formen al punt d’atenció de Reempresa de la Cecot per adquirir un negoci en funcionament

Per a Antoni Abad, president de la Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, “l’èxit de la col·laboració entre el SOC i la Cecot per difondre i implantar la Reempresa demostra la importància de treballar plegats, iniciativa pública i privada, per aconseguir reduir l’atur a través de la compra d’un negoci en funcionament”.

Terrassa, 8 de novembre del 2019. La patronal Cecot i el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) treballen plegats des del 2016 per oferir a persones que es troben en situació d’atur l’oportunitat de comprar un negoci en funcionament amb l’objectiu d’autoocupar-se.

En el marc d’aquest conveni, la seu de la patronal Cecot ha acollit durant aquest 2019 un total de sis activitats formatives que han aplegat a més de cinquanta persones amb interès per reemprendre un negoci que ja està en funcionament i sortir d’aquesta manera de la situació d’atur. En aquest sentit, la Cecot ha ofert sessions informatives, tallers de formació i càpsules per ajudar a les persones desocupades a trobar la seva empresa ideal així com també per aprendre a negociar o a valorar el negoci que volen adquirir.

A més d’aquestes activitats, el punt d’atenció de Reempresa ubicat a la seu de la Cecot, de Terrassa, també ha ofert assessorament individualitzat a les oficines del SOC amb l’objectiu d’acostar els serveis del Centre de Reempresa de Catalunya a les persones que hi acudeixen per trobar feina.

Un 40% de les persones que compren un negoci es troben en situació d’atur

El Centre de Reempresa de Catalunya ha evitat, des de la seva posada en marxa l’any 2011, el tancament de més de 2.550 empreses a Catalunya. D’aquestes, un 40% han estat adquirides per persones que es trobaven en situació d’atur. El punt d’atenció de Reempresa ubicat a la seu de la patronal Cecot, a Terrassa, ha evitat el tancament d’un total de 160 des de la seva posada en marxa l’any 2012.

Pel què fa als diferents sectors dels casos d’èxit del servei, un 35% corresponen a negocis del sector del comerç, un 31,5% a empreses del sector hostaler i un 27% al sector dels serveis. La resta, formen part de la indústria, l’agricultura o la construcció.

34.000€, el preu mig d’un negoci del sector comerç

Segons dades del Centre de Reempresa de Catalunya, el preu mig que s’ha pagat per adquirir un negoci en funcionament del sector comerç es de 34.000€, 50.500€ per una empresa del sector serveis i 33.500€ per una empresa del sector hostaler. En aquest sentit, Reempresa ofereix assessorament perquè aquelles persones desocupades que volen adquirir una empresa puguin aconseguir finançament així com també capitalitzar l’atur.