Notas de Prensa

Les startups espanyoles van recaptar 1.300M d'euros el 2018, un 46,08% més que l’any anterior

Helsinki ha acollit enguany el congrés de la European Business Angels Network (EBAN) on ha participat la BANC com a única representant de les xarxes d’inversors privats d’Espanya.
  • Espanya és la tercera destinació més popular de talent tecnològic europeu i ocupa el cinquè lloc de la llista de les deu principals destinacions europees per a motors internacionals.

El director de la xarxa catalana de Business Angels (BANC), Albert Colomer, ha representat la BANC a la 19a edició del Congrés Anual de la European Business Angels Network (EBAN) que enguany ha acollit la capital de Finlàndia, Helsinki. El congrés de la EBAN s’ha anat consolidant edició rere edició com un dels esdeveniments d’inversió privada més grans i internacionals d’Europa on la xarxa catalana ha mantingut una presència significativa i continuada en el marc dels grans esdeveniments de l’ecosistema inversor dels darrers deu anys.

Segons Colomer, “EBAN Helsinki 2019, ha estat una font de noves idees i tendències per àngels inversors, emprenedors i creadors d’opinió més eminents del món, i va permetre la creació de xarxes i acords amb experts del camp de la inversió, el finançament i l’emprenedoria”.

Entre les dades projectades durant el Congrés, Colomer destaca el fet que “Espanya és la tercera destinació més popular de talent tecnològic europeu, a més a més d’ocupar el cinquè lloc de la llista de les deu principals destinacions europees per a motors internacionals”.

L’any 2018, vint-i-nou startups a Espanya van elevar les rondes d’inversió a més de 10 milions d’euros; dotze de les vint-i-nou startups tenen la seva seu a Barcelona. En conjunt, les startups espanyoles van recaptar 1.300 milions d'euros l’any passat, això suposa un augment del 46,08% respecte als 850 € milions recaptats en 2017.

Com en totes les edicions de l’EBAN Annual Congres, una de les activitats més importants que hi tenen lloc és el Fòrum d’Inversió. En aquest cas, a Helsinki quaranta equips emprenedors van presentar els seus projectes empresarials davant d’un auditori d’inversors privats interessats a trobar projectes on, més enllà d’aportar finançament, puguin ajudar en el desenvolupament empresarial o comercial. En només tres minuts, cada emprenedor ha intentat captar l’atenció dels Business Angels cap al seu projecte.

Sobre BANC

BANC va ser la primera xarxa privada catalana i espanyola de Business Angels, que va néixer per iniciativa de la patronal Cecot i d’Autoocupació. A l’hora, BANC compta amb el recolzament d’ACCIÓ i està integrada en la Xarxa d’Inversors Privats (XIP), i és membre de la Xarxa Espanyola de Business Angels (ESBAN) i de la European Business Angels Network (EBAN).

BANC - BUSINESS ANGELS NETWORK DE CATALUNYA

C/Veneçuela, 103, 1r pis (districte 22@) - 08019 Barcelona